آفتاب

اخباری از تغییرات قریب‌الوقوع در دولت مستعفی یمن

اخباری از تغییرات قریب‌الوقوع در دولت مستعفی یمن

یک منبع آگاه یمنی از تغییرات قریب‌الوقوع در دولت مستعفی یمن که در حال حاضر در ریاض فعالیت می‌کند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الفجر، این منبع تاکید کرد که عبدالله محمد الصایری، وزیر خارجه در دولت خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن در حال حاضر وارد ریاض شده و قرار است به جای ریاض یاسین اداره وزارت خارجه را عهده‌دار شود.

این منبع خاطرنشان کرد که ریاض یاسین در اظهاراتی که با رسانه‌های مختلف داشته مشکلات زیادی را برای ریاست جمهوری یمن ایجاد کرده و وی در سخنانش رویکرد دیپلماتیک نداشت.

وی تصریح کرد که عزالدین الاصبحی، وزیر حقوق بشر نیز به عنوان وزیر اطلاع رسانی و نادیه السقاف، وزیر اطلاع رسانی به عنوان رئیس کمیته عالی امدادرسانی تعیین می‌شوند.

به گفته منبع مذکور سرلشکر محمود الصبیحی همچنان در سمت وزارت دفاع باقی می‌ماند و هیچ گونه تصمیمی برای یافتن جایگزین برای وی گرفته نشده است.

از سوی دیگر برخی از احزاب سیاسی یمن در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به مناسبت نشست سران آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از عملیات‌های موسوم به "طوفان قاطع" و " احیای امید" که تحت رهبری عربستان علیه مردم یمن صورت می‌گیرد حمایت کردند.

این گروه‌ها ضمن حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از آمریکا نیز به دلیل برخی مواضعش در قبال یمن قدردانی کردند.

این احزاب تاکید کردند که تلاش می‌کنند کنفرانس ریاض که قرار است در 17 مه جاری برگزار شود موفقیت آمیز باشد.

انتهای پیام

کد N812700

وبگردی