آفتاب

سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی زندانیان سیاسی در عربستان شد

سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی زندانیان سیاسی در عربستان شد

سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از سرکوب مخالفان عربستانی توسط نظامیان آل‌سعود، آزادی فوری زندانیان سیاسی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المصری الیوم، سازمان عفو بین الملل امروز سه شنبه در خصوص نقض قوانین حقوق بشر در عربستان توسط مقامات آل سعود بیانیه صادر کرد.

بر اساس این گزارش، این سازمان در بیانیه خود ضمن ابراز تأسف از عدم پایبندی عربستان سعودی به قوانین حقوق بشر پس از ۱۰۰ روز از روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز، از مقامات این کشور خواست تا زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

در این بیانیه آمده است: با وجود گذشت ۱۰۰ روز از روی کار آمدن ملک سلمان بن عبدالعزیز در عربستان، چشم اندازهای پیشرفت در زمینه حقوق بشر این کشور به هیچ وجه راضی کننده نیست.

در بیانیه این سازمان همچنین تصریح شده است: انتظار می رفت با روی کار آمدن پادشاه جدید در عربستان، وضعیت حقوق بشر در این کشور بهبود یابد اما شاهد آن بودیم که در ماه های اولیه حکومت ملک سلمان اعدام های سیاسی توسط مقامات آل سعود شدت یافت.

در این بیانیه آمده است: نامه های مکرر سازمان عفو بین الملل به مقامات سعودی پیرامون وضعیت حقوق بشر و اوضاع زندانیان سیاسی در این کشور، از سوی مقامات آل سعود بی پاسخ مانده است.

کد N812370

وبگردی