آفتاب

رزمایش جنگ افزارهای ضد زیردریایی ناتو در نروژ

رزمایش جنگ افزارهای ضد زیردریایی ناتو در نروژ

ناتو رزمایش بزرگ جنگ افزارهای ضد زیردریایی را در سواحل نروژ آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، زیردریایی‌هایی از آلمان، نروژ، سوئد و آمریکا قرار است در این رزمایش که در آن 13 ناو از کانادا، آلمان، فرانسه، هلند، نروژ، لهستان، اسپانیا، ترکیه، انگلیس و آمریکا شرکت دارند، حضور یابند. این رزمایش با نام "خدنگ پویا" در سواحل نروژ در حال برگزاری است و در آن پرسنل نظامی از 10 کشور عضو ناتو شرکت دارند.

نروژ به عنوان کشور میزبان برگزاری این رزمایش پایگاه نیروی دریایی خود با نام هاکونسورن و پایگاه‌ نیروی هوایی‌اش به نام سولا را در اختیار ناتو قرار داده است.

دریادار برد ویلیامسون گفت: این رزمایش یک فرصت تمرینی بسیار خوب است و به ما کمک می‌کند تا ظرفیت‌ها و توانایی‌های جنگ افزارهای ضد زیردریایی را در شرایط پچیده به ورطه آزمون بگذاریم. این رزمایش‌ همچنین به ما اجازه می‌دهد تا بیش از گذشته با سایر کشورهای عضو ناتو ادغان شویم و همکاری داشته باشیم و با خطرات و تهدیدها مقابله کنیم.

سه هواپیمای گشت زنی از فرانسه و آلمان برای پشتیبانی شرایط شبیه سازی شده در زمان تهدید و خطر از پایگاه نیروی هوایی سولا آماده خدمت هستند. همچنین قریب به 5000 سرباز در این رزمایش که از چهارم مه آغاز شده و تا 13 همین ماه ادامه دارد، شرکت دارند.

انتهای پیام

کد N812298

وبگردی