آفتاب

"ارتش چین قانونمند نیست"

"ارتش چین قانونمند نیست"

روزنامه ارتش آزادی‌بخش خلق چین امروز (سه‌شنبه) گزارش داد؛ نیروهای مسلح این کشور که بزرگترین ارتش جهان محسوب می‌شوند هنوز به ارتشی که کاملاً از قوانین پیروی کنند، تبدیل نشده‌اند؛ اظهاراتی که بر مشکل ریشه‌کن کردن فساد در ارتش تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ریشه‌کن کردن سوءاستفاده مالی در ارتش یکی از اهداف اولیه شی‌ جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و رئیس کمیسیون مرکزی ارتش است که کنترل 2.3 میلیون نیروی مسلح این کشور را به عهده دارد.

افسران وظیفه و بازنشسته ارتش چین می‌گویند، سوءاستفاده مالی در ارتش بسیار رایج و فراگیر شده و این مساله می‌تواند توانایی چین را برای به راه انداختن جنگ متزلزل کند و باعث برکناری بسیاری از افسران ارشد شده است.

روزنامه ارتش آزادی‌بخش خلق چین در صفحه نخست خود نوشت، مفهوم اجرای قانون هنوز به طور کامل در ارتش برقرار نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در حال حاضر سیستم اجرای قانون برای ارتش ما از اساس شکل گرفته اما مفهوم اجرای قانون و تغییر راه‌های رفتاری هنوز کامل نشده است. تنگناهای شکل گرفته که مانع به‌روزرسانی ارتش می‌شود شامل توجه به تجربه و عدم توجه به قانون است.

دراین گزارش آمده است: کمیته‌های حزب کمونیست باید از وضعیتی که در آن تنها یک شخص تصمیمات را اتخاذ می‌کند و هر تصمیمی که آنها بگیرند قانونی محسوب می‌شود، اجتناب کند. ارتش برای پیشرفت هرچه بیشتر باید بیش از پیش از قوانین پیروی کند.

اداره لجستیکی برای ارتش آزادی‌بخش خلق چین مشکل‌ساز شده است. معاون رئیس این اداره مظنون به فروش صدها سمت و موقعیت است. وی سال گذشته میلادی به فساد متهم شد.

شی جینپینگ کمپین گسترده‌ای را علیه فساد به راه انداخته و متعهد شده تا «ببرهای» قدرتمند را همچون «مگس‌های» حقیر و بی‌اهمیت برکنار کند.

انتهای پیام

کد N812286

وبگردی