آفتاب

انتقاد معاون سابق سازمان سیا از وضعیت حاکم بر سرویس جاسوسی آمریکا

انتقاد معاون سابق سازمان سیا از وضعیت حاکم بر سرویس جاسوسی آمریکا

معاون سابق اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با انتشار کتابی ضمن زیر سوال بردن کارآیی این سازمان از وضعیت حاکم بر سرویس جاسوسی ایالات متحده انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، «مایکل مورل» کتابی را با عنوان «جنگ بزرگ دوران ما» منتشر کرده و از وضعیت حاکم بر سرویس های جاسوسی آمریکا انتقاد کرده است. در این کتاب در مورد موضوعات مهمی همچون بیداری اسلامی (بهار عربی) و واقعه بنغازی که به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی منجر شد اشاره شده است. 

مورل در بخشی از کتاب خود می نویسد: در زمان وقوع بیداری اسلامی و زمانیکه موج انقلاب کشورهای مختلف از تونس گرفته تا یمن را دربر گرفته بود ما (سازمان سیا) در مورد پیش بینی خود از نتیجه این رویداد در کشورهای عربی دچار اشتباه شدیم. 

معاون سابق سازمان سیا می نویسد: در آن زمان ما به سیاستگذاران آمریکا می گفتیم موج بهار عربی موجب شکست و از هم پاشیدن گروه های افراطی همچون القاعده در خاورماینه می شود. 

مورل در مورد حادثه بنغازی نیز معتقد است که دخالت ها و کارشکنی هایی از سوی حزب جمهوریخواه آمریکا در مورد بررسی علل واقعی این حادثه که در سال ۲۰۱۱ رخ داد و سفیر آمریکا در لیبی توسط افراطیون کشته شد، انجام شده است. 

کد N812043

وبگردی