آفتاب

اوباما رئیس جدید ستاد مشترک ارتش را معرفی می‌کند

اوباما رئیس جدید ستاد مشترک ارتش را معرفی می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) قرار است فرمانده تفنگداران ویژه را به عنوان رئیس بعدی ستاد مشترک ارتش این کشور معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، "جوزف دانفورد"، فرمانده تفنگداران ویژه آمریکا قرار است جانشین ژنرال "مارتین دمپسی"، رئیس ستاد مشترک ارتش شود که سپتامبر 2015 انتظار می‌رود از سمتش کناره‌گیری کند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دانفورد 59 ساله را برای سمت ریاست ستاد مشترک آمریکا امروز معرفی می‌کند. وی در هر دو جنگ عراق و افغانستان تجربه کافی داشته و پیش از آنکه فرمانده نیروهای تفنگدار ویژه در اواخر 2014 شود، رهبری و فرماندهی نیروهای آمریکایی و بین‌الملل را در افغانستان داشت. وی را در صحنه‌های نبرد عراق «جوی جنگجو» می‌نامیدند، زمانی که به رهبری نیروها در جریان حمله آمریکا به عراق در 2003 کمک کرد. دانفورد 59 ساله فردی آرام و متفکر معرفی کرده‌اند که شرایط را برای موفقیت مهیا می‌کند.

اوباما همچنین قرار است ژنرال "پال سلوا"، در نیروی هوایی آمریکا و فرمانده حمل و نقل آمریکا را به عنوان معاون رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده معرفی کند.

یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: انتظار می‌رود کاخ سفید امروز این دو نفر را رسماً معرفی کند.

انتهای پیام

کد N811919

وبگردی