آفتاب
حقیقت‌پور مطرح کرد

فروش تسلیحات به کشورهای منطقه، هدف بیانیه اولاند و ملک سلمان

فروش تسلیحات به کشورهای منطقه، هدف بیانیه اولاند و ملک سلمان

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه هدف از انتشار بیانیه مشترک اولاند و ملک سلمان القای ایران هراسی در منطقه است گفت که فرانسه با این اقدامات به دنبال فریب کشورهای منطقه برای فروش تسلیحاتش است.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، در واکنش به بیانیه مشترک رئیس جمهور فرانسه و پادشاه عربستان درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت:‌ اولاند رئیس جمهور کشوری است که سالهای مدیدی بر خاورمیانه حاکم بوده و اکنون دنبال بازگشت به همان شرایط است، حال اینکه شرایط منطقه تغییر کرده و بعید است ملت های منطقه به مدیریت ، سرپرستی و تولیت آن‌ها بر امور اقتصادی و سیاسی‌شان تن دهند.

به گفته وی، فرانسه به دنبال این است که مجددا جای پای خود را در کشورهای حاشیه خلیج فارس یعنی اردون ، لبنان و عراق تحکیم ببخشد ولی فکر نمی کنم بتواند دستاوردی داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه بیانه مشترک رئیس جمهور فرانسه و پادشاه عربستان در راستای به جریان انداختن ایران هراسی در منطقه است گفت:‌ فرانسه می خواهد ایران را به عنوان تهدید در منطقه معرفی کند تا در نهایت 30 میلیارد دلار سلاح بفروشد، اگر ایران تهدید معرفی نشود کشورهای کوچکی همچون قطر و امارات برای چه منظوری چه میزان سلاح از فرانسه می خرند و هزینه نگهداری و قطعات آن را پرداخت می‌کنند.

حقیقت پور خطاب به کشورهای منطقه گفت:‌ کشورهای منطقه بدانند ایران مقتدر و قدرتمند ستونی در خلیج فارس است که سایر کشورها می توانند بر آن تکیه زده و در زیر سایه این ستون زندگی کنند. ایران علیه هیچ کشوری نیست بلکه ایران قوی، تامین کننده امنیت حوزه خلیج فارس است.

وی با تاکید بر اینکه فرانسه و عربستان برای حفظ منافعشان چنین بیانیه ای را صادر کردند افزود: فرانسه به دنبال پیدا کردن نقش گذشته در منطقه و حتی فریب کشورهای منطقه برای فروش تسلیحات است. آن‌ها می خواهند با ایران هراسی کارخانه تسلیحاتیشان را راه انداخته ، اشتغال ایجاد کنند و پول مردم مسلمان را به کشورشان ببرند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه قطعا جمهوری اسلامی ایران نسبت به این بیانیه موضع گیری می‌کند گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت زیادی در تامین امنیت منطقه دارد که این فرصتی برای کشورها برای استفاده از این ظرفیت است.

انتهای پیام

کد N811888

وبگردی