آفتاب

رئیس جمهور: منطق، فرهنگ و تمدن ما با کتاب معرفی شده است

رئیس جمهور: منطق، فرهنگ و تمدن ما با کتاب معرفی شده است

رییس جمهور اظهار کرد: منطق ما با کتاب است و اسلام ما هم با کتاب است. با کتاب،‌ قرآن،‌ آیات و احادیث صحابه بزرگ و امامان واقعیت اسلام برای جهانیان معلوم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی طی سخنانی در آیین گشایش بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تبریک آغاز به کار این نمایشگاه، گفت: اگر ما بگوییم انس ما با کتاب است و هدایت، فرهنگ و ادب،‌ شعر همچنین دیپلماسی فرهنگی ما بر عهده کتاب است سخنی به گزاف نگفته‌ایم. ما دارای آیین دینی هستیم که معجزه پیامبر کتاب و میراث امامانش نیز کتاب است؛ آن قرآن مجید و این نهج‌البلاغه.

وی ادامه داد: افتخارات سرزمین ما فرهنگ اسلام و ایران ما در شاهکاری مثل شاهنامه، تحفه‌ای مثل بوستان و گلستان،‌ اثر معنوی چون مثنوی معنوی و اثری گران‌بها چون دیوان حافظ جمع شده است. این واقعیتی است که ما با کتاب حرف زدیم و تمدن ما از طریق کتاب معرفی می‌شود. مگر نه این‌که کتاب قانون ابن سینای ما در همه دانشگاه‌های بزرگ شرق و غرب زینت کتابخانه‌هایشان بوده و محل مراجعه دانشمندانشان قرار گرفته است؟ منطق ما با کتاب است و اسلام ما هم با کتاب است. با کتاب،‌ قرآن،‌ آیات و احادیث صحابه بزرگ و امامان واقعیت اسلام برای جهانیان معلوم شد.

ادامه دارد

کد N811623

وبگردی