آفتاب

سفر 5 زندانی کوبایی به ونزوئلا برای ادای احترام به چاوز

سفر 5 زندانی کوبایی به ونزوئلا برای ادای احترام به چاوز

پنج مامور اطلاعاتی کوبایی که آزادی آنها از سوی آمریکا راه را برای بهبود روابط هاوانا - واشنگتن باز کرد، برای ادای احترام به هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا به کاراکاس سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بازدید این پنج مأمور اطلاعات با سردی روابط واشنگتن - کاراکاس همزمان بوده است.

به گفته آژانس خبری دولتی کوبا، این اولین سفر مشترک این پنج فرد پس از آزادی است.

در همین حال حضور این افراد در کاراکاس برای ادای احترام به هوگو چاوز با استقبال مقامات این کشور از جمله شهردار کاراکاس مواجه شد. خورخه رودریگز، شهردار کاراکاس در مراسم استقبال از جاسوسان کوبایی گفت: درهای این شهر و این کشور همیشه به روی شما باز است.

پس از ادای احترام به رهبر فقید ونزوئلا، این افراد قرار است از یک ساختمان ارتش که آرامگاه چاوز در آن قرار دارد بازدید کنند.

این پنج کوبایی سال 1998 در میامی بازداشت و از سوی آمریکا به جاسوسی محکوم شدند. هاوانا که این افراد را «قهرمان» نامیده ادعا می‌کند که آنها جاسوس نبوده‌اند.

دو تن از این افراد در سال‌های 2014 و 2013 دوران محکومیت خود را به پایان رساندند. سه تن دیگر در ماه دسامبر و به عنوان بخشی از برنامه مبادله زندانی که پس از پنج دهه منجر به احیای روابط واشنگتن - هاوانا آزاد شدند.

انتهای پیام

کد N811574

وبگردی