آفتاب

سنگال 2100 سرباز را به ائتلاف ضد یمن می‌فرستد

سنگال 2100 سرباز را به ائتلاف ضد یمن می‌فرستد

سنگال اعلام کرده که 2100 سرباز را به عربستان اعزام می‌کند تا به ائتلاف نظامی علیه حوثی‌ها در یمن بپیوندند؛ این اقدام به درخواست پادشاه عربستان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانکور اندیایه، وزیر امور خارجه سنگال در جریان سخنرانی در مجمع ملی این کشور گفت که داکار قرار است 2100 سرباز را به عربستان و برای پیوستن به ائتلاف نظامی ضد حوثی‌ها در یمن بفرستد.

وی اعلام نکرد که این سربازان چه زمان مستقر می‌شوند، اما گفت: ریاض از ما خواست تا در این ائتلاف نظامی که از اوایل آوریل 2015 آغاز شده، شرکت داشته باشیم.

مکی سال، رئیس‌جمهوری سنگال نیز گفت که تصمیم گرفت تا به این درخواست ریاض پاسخ دهد و این تعداد سرباز را به عربستان اعزام کند.

وزیر امور خارجه سنگال ادامه داد: تمهیدات و ملزومات لازم برای استقرار این تعداد سرباز میان روسای نیروهای مسلح دو کشور در نظر گرفته شده است.

ائتلاف عربستانی ضد حوثی‌ها در یمن از 26 مارس آغاز شده پس از آنکه حوثی‌ها کنترل بخش عظیمی از یمن را به دست گرفته و باعث فرار عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری این کشور شدند.

وی به عربستان گریخته و حوثی‌ها هم از پس دادن بخش‌های تحت کنترل خود امتناع کرده‌اند.

وزیر امور خارجه سنگال همچنین اعلام کرد که این کشور پیشتر در خاورمیانه به استقرار نظامیان پرداخته که شامل حضور نیروها در ائتلاف بین‌المللی برای آزادی کویت در پی تهاجم 1990 عراق بوده است.

از زمان استقلال سنگال از فرانسه در سال 1960، این کشور قریب به 25 هزار سرباز را در بیش از 20 هیات صلح‌بان مستقر کرده است.

انتهای پیام

کد N811364

وبگردی