آفتاب

توافق لیکود و شاس برای تشکیل کابینه جدید صهیونیستی

توافق لیکود و شاس برای تشکیل کابینه جدید صهیونیستی

در حالی که تنها یک روز تا پایان مهلت قانونی برای تشکیل کابینه توسط بنیامین نتانیاهو باقی مانده، نمایندگان 2 حزب لیکود و شاس برای تشکیل دولت ائتلافی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، تیم های مذاکره کننده احزاب لیکود و شاس در شامگاه دوشنبه به توافقی برای تشکیل دولت ائتلافی رسیدند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی و رهبر حزب لیکود تنها تا روز ششم می (پانزدهم اردیبهشت) فرصت دارد تا کابینه جدید این رژیم را معرفی کند.

«آریه دری» رهبر فراکسیون حزب شاس قرار است در کابینه جدید به عنوان وزیر اقتصاد و همزمان وزیر خدمات مذهبی معرفی شود. این حزب همچنین وزارت توسعه صحرای نقب و جلیلیه را در اختیار خواهد گرفت و 2 سمت معاون وزیر نیز از میان اعضای آن انتخاب خواهند شد.

در انتخابات اخیر در سرزمین های اشغالی حزب لیکود بیشترین آرا را کسب کرد اما برای تشکیل دولت ناچار شد با دیگر احزاب ائتلاف کند. مهلت قانونی معرفی کابینه جدید رژیم صهیونیستی 2 هفته پیش به پایان رسید اما بنیامین نتانیاهو از رییس این رژیم درخواست کرد تا این مهلت را برای 2 هفته تمدید کند.

 

کد N811169

وبگردی