آفتاب

نخست وزیر ایتالیا: قانون جدید انتخابات راه را برای اصلاحات اقتصادی هموار می‌کند

نخست وزیر ایتالیا: قانون جدید انتخابات راه را برای اصلاحات اقتصادی هموار می‌کند

نخست وزیر ایتالیا وعده داد قانون انتخاباتی جدید این کشور که قرار است امروز (دوشنبه) با رای نمایندگان در پارلمان به تصویب برسد، راه را برای انجام اصلاحات اقتصادی گسترده‌تر هموار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا همچنین با اعمال رای اعتماد، برخی مخالفت‌های داخلی در حزب چپ میانه‌روی خود را خنثی کرد تا جلوی اضافه شدن اصلاحیه‌های بیشتر به این قانون را که بیش از یک سال است مورد بحث قرار داشته، بگیرد.

در لایحه مربوط به این قانون تصریح شده که حزب پیروز در انتخابات، اکثریت را به دست آورده و رهبران این حزب اختیارات گسترده‌ای برای گزینش کاندیداهای ارجح خود به دست خواهند آورد. این لایحه اواخر امروز به منظور تصویب نهایی در پارلمان به رای گذاشته خواهد شد و پس از آن تبدیل به قانون خواهد شد.

نخست وزیر ایتالیا در یک سخنرانی در شهر میلان گفت: من فکر می‌کنم و امیدوار هستم این قانون انتخاباتی مورد تصویب پارلمان ایتالیا قرار بگیرد و در این قانون به میزان زیادی شفافیت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پس از آن به مدت پنج سال ما دولتی یکسان خواهیم داشت و مشخص خواهد بود چه کسی پیروز شده است و این رای‌دهندگان خواهند بود که تصمیم می‌گیرند چه حزبی پیروز شود، نه توافق‌های حزبی.

این در حالی است که قرار است مجلس سنای ایتالیا نیز به طور جداگانه هدف اصلاحات قرار گرفته و به این ترتیب تبدیل به یک مجلس غیر منتخب با اختیارات محدود شود. قانون انتخاباتی جدید ایتالیا قرار است تضمین کند دولت‌های باثبات در این کشور بتوانند یک دوره کامل پنج ساله را طی کنند.

رنتزی همچنین تاکید کرد: نظامی در کشور ما روی کار خواهد آمد که موجب خواهد شد نهایتا ثبات سیاسی در کشور ما که پیش‌شرط توسعه فرهنگی و اقتصادی است، به عنوان یک الگو در جهان مورد ارجاع قرار بگیرد.

رنتزی تصریح کرد: ایتالیا از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون 63 دولت داشته اما هیچ کدام از این دولت‌ها آنقدر پایدار و قدرتمند نبوده‌اند که بتوانند اصلاحاتی بنیادین را به رغم الزام این اصلاحات اجرا کنند.

انتهای پیام

کد N811047

وبگردی