آفتاب

رئیس رژیم صهیونیستی: اسرائیل باید پاسخگوی اعتراضات اتیوپیایی‌ها باشد

رئیس رژیم صهیونیستی: اسرائیل باید پاسخگوی اعتراضات اتیوپیایی‌ها باشد

رئیس‌ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اعتراض یهودیان اتیوپیایی "زخمی بزرگ و خونبار در قلب جامعه اسرائیل" به نمایش گذاشت و دولت باید پاسخگوی خواسته‌های آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روون ریولین، رئیس‌ رژیم صهیونیستی یک روز پس از درگیری هزاران تن از مردم با پلیس در تل‌آویو، به سخنرانی پرداخت. معترضان در تظاهرات اخیر خود با بستن اتوبان و پرتاب سنگ به سمت پلیس به ضرب و شتم یک اتیوپیایی اسرائیلی اعتراض کردند.

یهودیان اتیوپی سه دهه پیش مهاجرت خود به اسرائیل را آغاز کردند در حالی که اکنون بسیاری از آنها از نژادپرستی، کمبود فرصت، فقر و رفتار بد پلیس شکایت می‌کنند.

در همین حال نخست‌وزیر اسرائیل نیز در پی این اعتراضات امروز (دوشنبه) به منظور کاهش تنش‌ها با جامعه اتیوپیایی‌های اسرائیل دیدار می‌کند.

روز یکشنبه و در پی درگیری هزاران معترض با پلیس در تل‌آویو دفتر نخست‌وزیری این دیدار را اعلام کرد. این دومین تظاهرات گسترده طی چهار روز گذشته در اسرائیل است.

در این درگیری‌ها پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و آب فشار قوی سعی کرد تا معترضان را پراکنده کند. گفته می‌شود در این تظاهرات بیش از 60 تن زخمی و 40 تن بازداشت شده‌اند.

بیش از 135 هزار اتیوپیایی یهودی در اسرائیل زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N810676

وبگردی