آفتاب
طباطبایی:

آن‌هایی که نابجا حرف می‌زنند، باطن خوبی ندارند

آن‌هایی که نابجا حرف می‌زنند، باطن خوبی ندارند

یک استاد اخلاق گفت: اگر سرّ افراد نورانی باشد کارها را به درستی انجام می‌دهند.

یک استاد اخلاق گفت: اگر سرّ افراد نورانی باشد کارها را به درستی انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی در افتتاحیه اولین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه اعضای داوطلب سازمان جوان و کارکنان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: همه ما یک جسم داریم و یک روح. و باطن ما یک سرّ دارد و یک ضمیر. از جمله ویژگی‌های بارز حافظان قرآن این است که قرآن در سرّ آن‌ها و به نوعی در باطنشان بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود:‌ اگر سرّ افراد نورانی باشد کارها را به درستی انجام می‌دهند. حفظ قرآن کریم برای همه و به خصوص شما عزیزانی که در عرصه خدمت‌رسانی به مردم فعال هستید بسیار مهم است چراکه هرگاه می‌خواهید به فردی کمک کنید هرچقدر هم که حرفه‌ای باشید باز هم در زمان‌ها و مکان‌هایی آن سرّ نورانی در وجود شما تاثیر می‌گذارد و به شما می‌گوید که چه کاری را انجام بدهید که درست‌ترین کار باشد.

این استاد اخلاق افزود: این همه بهم ریختگی که در جهان به وجود آمده به دلیل این است که گاهی نباید در زمانی حرفی بزنیم ولی آن حرف را می‌زنیم و همین حرف نابجا زدن چه جنگ‌هایی را که به راه نینداخته است. آن‌هایی که نمی‌دانند در چه جایی باید چه حرفی بزنند به دلیل آن است که باطن خوبی ندارند. ما اگر در زندگی شخصی هم بدانیم که چه زمانی باید چه چیزی را بگوییم هیچ گاه بحث و مشکلی پیش نمی‌آید و برای اینکه به این علم برسیم باید قرآن بخوانیم و نورانی شویم.

به گزارش ایسنا، اولین جشنواره سراسری قرآن و عترت جمعیت هلال احمر از امروز 14 تا 23 اردیبهشت ماه در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود. این مسابقات در سطح استانی در ماه‌های بهمن و اسفندماه سال گذشته در 31 استان و جزیره کیش برگزار شده است که اکنون 800 نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

در ادامه این مراسم پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به اولین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه اعضای داوطلب سازمان جوانان و کارکنان هلال احمر یادواره آیت‌الله غیوری (ره) قرآئت شد.

انتهای پیام

کد N810589

وبگردی