آفتاب
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر:

عمل به قرآن از اهم واجبات است

عمل به قرآن از اهم واجبات است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: اگر در رفتارهای خانوادگی، اجتماعی و سیاسی از قرآن بهره بگیریم مشکلاتمان کاهش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: اگر در رفتارهای خانوادگی، اجتماعی و سیاسی از قرآن بهره بگیریم مشکلاتمان کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در افتتاحیه نخستین جشنواره سراسری قرآن وعترت ویژه اعضای داوطلب سازمان جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر، با بیان این‌که «خدا را شاکریم که با تلاش و کوشش بسیار خوب سازمان جوانان توانستیم نخستین جشنواره قرآنی در هلال احمر را به یاد و نام آیت‌الله غیوری برگزار کنیم» اظهار کرد: به پاس خدمات 30 ساله آن مرحوم، این جشنواره را با نام ایشان آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نخستین جشنواره سراسری قرآن و عترت بیش از 6 هزار نفر از سراسر کشور در 31 استان و در جزیره‌ی کیش ثبت نام کردند آن هم در 11 رشته قرآنی از جمله قرائت، که محصول آن تحقیق و حفظ و سایر رشته‌هاست. محصول آن مسابقات 800 نفر برگزیده از بین خانم‌ها و آقایانی هستند که در 4 جلسه از 14 تا 23 اردیبهشت ماه به مسابقه می‌پردازند.

معزی یادآور شد: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: بهترین‌های امت من آنهایی هستند که قرآن را می‌آموزند و تعلیم می‌دهند و برترین عبادت، قرائت قرآن است. دررابطه با قرآن و عمل به قرآن سخنان بسیار زیادی از پیامبران و امامان نقل شده است به گونه‌ای که امام علی (ع) در نهج‌البلاغه در فرازهای گوناگونی درباره‌ی قرآن سخن می‌گویند و می‌فرمایند: به ریسمان قرآن متمسک شوید و این قرآن ما را به خدا وصل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شاید اکنون پیامبری که ما جسم آن را ببینیم در بین ما نباشد، اما قرآن که همواره سرمشق ماست در بین ما وجود دارد. اگر در رفتارهای خانوادگی، اجتماعی و سیاسی از قرآن بهره بگیریم مشکلاتمان کاهش می‌یابد ما باید از قرآن پند و موعظه بگیریم و نه تنها زیر و زبر قرآن را باید یاد بگیریم بلکه عمل به آن هم از اهم واجبات است.

معزی گفت: نخستین معلم مفسر قرآن در حوزه‌ علمیه قم آیت‌الله خزعلی بود، با تلاش‌های ایشان اکنون تفسیر قرآن تبدیل به یک رشته شده و استادان بزرگی دارد همچنین امروز رشته‌های علوم قرآنی به برکت جمهوری اسلامی پیشرفت داشته و نمونه‌های آن پیشرفت را می‌توانیم در همین سازمان هلال احمر ببینیم. قرآن و صوت را باید فرا گرفت اما نه برای به رخ کشیدن به سایرین.

وی گفت: من در همین‌جا به خواهران و برادران گرامی می‌گویم که طبق فرمایش حضرت علی (ع) قرآن را فرا بگیرید ولی فهم قرآن هم بسیار مهم است. فراموش نکنیم که هزار و 400 سال است که قرآن نازل شده اما همواره همچون بهاری است که تازگی و طراوت را برای انسان‌ها دارد ما هم باید از این نور قرآن بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: دنیای امروز ما دنیای تاریکی است، علی رغم تمام نورهایی که در آن وجود دارد ولی زندگی برای برخی از انسان‌ها پوچ شده است. این مساله را ما در غرب بیشتر از سایر کشورها می‌بینیم در حالی که خداوند در قرآن می‌فرماید این دنیا پوچ و باطل نیست و تمام چیزهایی که آفریده شده هدفدار است و انسان باید به سمت خدا حرکت کند و به زندگی‌اش هدف ببخشد، اگر ما هم به زندگی خود هدف نبخشیم جا پای آنهایی می‌گذاریم که زندگی را پوچ می‌بینند.

معزی یادآور شد: این جهان پایان دارد، ولی ما نابود نمی‌شویم و در جهان دیگری زندگی را ادامه می‌دهیم. هلال احمر یک جمعیت خدمتگزار و همواره در کنار مردم است. ولی همین کمک، تعاون و نیکی شما عزیزان هم باید هدفدار باشد و تمام کارها را برای رضای خدا انجام دهید.

معزی گفت: ما در سازمان جمعیت هلال احمر دو هدف داریم، یکی نظارت و دیگری توسعه فرهنگ اسلامی که در نظارت از قرآن و عترت شروع کرده‌ایم و چشم امیدمان به جوانان این سازمان است.

انتهای پیام

کد N810519

وبگردی