آفتاب
همزمان با روز جهانی "آزادی مطبوعات" رخ داد؛

کشته شدن خبرنگار برجسته عراقی در انفجار تروریستی بغداد

کشته شدن خبرنگار برجسته عراقی در انفجار تروریستی بغداد

همزمان با روز جهانی "آزادی مطبوعات"، منابع عراقی از کشته شدن یکی از خبرنگاران برجسته و مدیر موسسه خبری "جنگ و صلح" عراق در انفجار بغداد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عمار الشابندر، مدیر موسسه خبری "جنگ و صلح" عراق ر انفجاری که منطقه "الکراده" در بغداد را هدف قرار داده بود کشته شد.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق با ابراز تاسف نسبت به کشته شدن عمار الشابندر این اتفاق را از دست دادن یکی از امید سازان عراق توصیف کرد و گفت: خانواده خبری عراق یکی از برجسته‌ترین چهره‌های خود را که نقش بسزایی در حمایت از خبرنگاران، تقویت انگیزه آنان و بهبود کارائی‌شان داشت را از دست دادند.

موید اللامی، رئیس اتحادیه خبرنگاران عراق نیز در سخنرانی که به مناسبت روز جهانی "آزادی مطبوعات" ایراد کرد، گفت: شابندر به جمع 400 خبرنگار عراقی پیوست که از سال 2003 تا به امروز در عراق جان خود را از دست داده‌اند.

اللامی تاکید کرد: دولت عراق خود را ملزم به پیگیری جدی این موضوع و شناسایی هویت عاملان این جنایت و همچنین فراهم کردن محیطی امن بر فعالیت‌های خبرنگاری می‌داند.

هادی مرعی، مدیر دیده‌بان آزادی مطبوعات عراق نیز در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: فضای مطبوعاتی عراق امن نیست بلکه فضایی خفقان است و هیچ حامی برای آزادی کار وجود ندارد.

عمار الشابندر، خبرنگار عراقی و مدیر موسسه خبری جنگ و صلح این کشور مصر روز شنبه در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در رستوانی در محله الکراده شهر بغداد کشته شد.

در همین راستا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز امروز از زخمی شدن یکی از خبرنگاران این شبکه تلویزیونی در غوطه شرقی دمشق خبر داد و اعلام کرد کریم الشیبانی در اثر پرتاب موشکی از سوی تروریست‌ها به سوی خبرنگاران از ناحیه پا زخمی شد.

عمران الزعبی، وزیر اطلاع سوریه در واکنش به این حمله گفت: حمله به کادر رسانه‌ای و خبرنگاران سوریه هرگز باعث نمی‌شود این افراد از ادامه کار خود در پوشش دهی موفقیت‌های ارتش عقب نشینی کنند و اهالی رسانه سوریه به عنوان بخشی از مردم این کشور در کنار آنان به مقابله با تروریست‌ها ادامه خواهند داد.

رامز مترجمان، مدیر کل مرکز رادیو و تلویزیون سوریه نیز با اشاره به اینکه اینگونه حوادث برای رسانه ملی عجیب نیست تاکید کرد: خبرنگاران سوریه باز هم به کار خود ادامه خواهند داد.

کریم شیبانی نیز در این باره گفت: تروریسم هرگز نمی‌تواند ما را از انتقال واقعیت به مردم باز دارد و ما در انتقال گزارش‌های میدانی واقعیت‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه به شکل جدی به کار خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N810289

وبگردی