آفتاب

درخواست یمنی‌ها از جامعه جهانی برای ارسال کمک‌های فوری

درخواست یمنی‌ها از جامعه جهانی برای ارسال کمک‌های فوری

مسئولان یمنی در نشست "سازمان‌ حقوق بشر کشورهای اسلامی و عربی" در دوحه با اعلام اینکه یمن به یک میلیارد دلار کمک فوری احتیاج دارد، جامعه جهانی را به امدادرسانی به آسیب دیدگان دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نادیه عبدالعزیز السقاف، وزیر اطلاع رسانی کمیته عالی امداد رسانی یمن در افتتاحیه این نشست با تاکید بر اینکه یمن طی شش ماه آینده به حدود یک میلیارد دلار کمک مالی نیاز مبرم دارد گفت: بیش از 11 میلیون یمنی از کمبود غذا و سوخت رنج می‌برند و 300 هزار یمنی نیز از محل سکونت خود آواره شده‌اند.

این نشست به دعوت شورای همکاری خلیج فارس برگزار شده که هم‌اکنون عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه یمن در دست اجرا دارد.

اسقاف در ادامه اظهار داشت: وضعیت چهار استان یمن به دلیل عملیات نظامی که گفته می‌شود 1244 کشته و بیش از پنج هزار زخمی بر جای گذاشته، بسیار بحرانی است. 19 استان از مجموع 21 استان یمنی شاهد عملیات نظامی است و افزایش هماهنگی‌ها در زمینه کمک‌های بشردوستانه بسیار ضروری است.

عزالدین اصبحی، وزیر حقوق بشر دولت مستعفی یمن نیز در این نشست با اشاره به اینکه نزدیک به 12 میلیون یمنی به شدت به کمک نیاز دارند بر لزوم اقدام فوری برای کمک رسانی به آنان تاکید کرد.

اصبحی در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به هدف قرار گرفتن بیمارستان‌ها، گفت: امکان حرکت فوری کاروان‌های کمک رسانی از طریق کشور عمان به سوی شهرها و مناطق امن یمن وجود دارد.

وزیر حقوق بشر یمن در ادامه با اشاره به اینکه مخازن سوخت، نیروگاه‌های تولید برق و مخازن آب در چند منطقه هدف قرار گرفته‌اند گفت که این مساله باعث شده ساکنان این مناطق از آب و برق و سوخت و سایر خدمات اصلی محروم شوند.

این مقام یمنی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به 25 هزار یمن در چندین کشور آواره شده‌اند گفت: کمیته‌ عالی امداد رسانی یمن حدود سه میلیون دلار برای بازگرداندن این افراد به کشور تخصیص داده و از این کشورها خواسته است موانع اداری برای خروج آنان را برطرف کنند.

یوسف احمد الکسواری، رئیس اجرایی انجمن خیریه قطر نیز با اشاره به اینکه در این نشست بیش از 24 انجمن خیریه از کشورهای عربی و اسلامی حضور دارند گفت: این خیریه نزدیک به 10 میلیون دلار کمک مالی به مردم یمن اختصاص داده است.

انتهای پیام

کد N810225

وبگردی