آفتاب
/اخبار یمن/

فراخوان انصارالله برای تظاهرات ضد سعودی / رزمایش نظامی عربستان با نظارت ولیعهد

فراخوان انصارالله برای تظاهرات ضد سعودی / رزمایش نظامی عربستان با نظارت ولیعهد

کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله فراخوانی را برای برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز طی امروز (دوشنبه) برای مخالفت با تجاوز ظالمانه عربستان به یمن داد. در همین حال سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که اخبار مبنی بر فرود نیروهای نظامی عربستان سعودی در شهر عدن صحت ندارد. نبیل العربی نیز با فرستاده جدید سازمان ملل به یمن دیدار و برون‌رفت از بحران این کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، کمیته عالی انقلابی وابسته به جنبش انصارالله از کارمندان وزارتخانه‌ها، نهادها و سندیکاهای کارگری خواست تا صبح امروز تجمع‌های اعتراض‌آمیزی را در مقابل محل‌های کار خود در مخالفت با تجاوز ظالمانه عربستان سعودی به یمن برگزار کنند.

در بیانیه کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله آمده است: این تجمع‌های اعتراض‌آمیز و راهپیمایی‌ها به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار می‌شود و با شعار مخالفت با محاصره و طرح ویرانی یمن و جهت محکوم کردن ادامه تجاوزهای وحشیانه عربستان به مردم یمن خواهد بود.

این کمیته اعلام کرد که این تجمع‌ها با هدف محکوم کردن کشتار غیرنظامیان بی‌گناه و از بین بردن زیرساخت‌ها در یمن و محاصره وحشیانه و ظالمانه ائتلاف سعودی در یمن و جلوگیری از وارد کردن غذا و دارو و فرآورده‌های نفتی و کمک‌های انسانی به یمن است.

در این بیانیه آمده است: این تجمع اعتراض‌آمیز برای تاکید بر یکپارچه بودن اقشار جامعه یمن در مقابله با تجاوز سعودی و جنایت‌های ددمنشانه آنها در حق مردم یمن است و در این راهپیمایی‌ها از جامعه بین‌الملل و تمامی آزادگان در جهان خواسته می‌شود تا این تجاوزات ظالمانه و محاصره خفه‌کننده علیه مردم یمن را جرم به حساب آورند و برای توقف این تجاوز اعمال فشار کنند.

انصارالله حضور نیروهای زمینی در عدن را تکذیب کرد

از سوی دیگر، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که اخباری مبنی بر فرود نیروهای نظامی عربستان سعودی در شهر عدن در جنوب یمن صحت ندارد و اینگونه اخبار با هدف بالا بردن روحیه اعضای القاعده است که متحمل ضربات سنگینی شده‌اند.

عبدالسلام افزود: نیروهای نظام عربستان جسارت اینچنین اقداماتی را در عدن ندارند.

وی تاکید کرد: اوضاع میدانی در عدن تحت کنترل کمیته‌های مردمی و ارتش است و القاعده پیشروی نداشته است.

پیشتر خبرگزاری‌ها گزارش دادند که نیروهای سعودی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی عدن فرود آمده‌اند اما احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی ضد یمن این خبر را تکذیب و اعلام کرد که زمانی که اینچنین امری رخ دهد به همگان اعلام خواهد شد.

در همین حال یک منبع نظامی یمنی نیز در مصاحبه با المیادین، فرود نیروهای خارجی در عدن را تکذیب کرد.

دیدار نبیل العربی با فرستاده جدید سازمان ملل

در همین حال نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در حاشیه نشست روسای سازمان‌های منطقه‌ای در نیویورک با اسماعیل ولد شیخ، فرستاده جدید سازمان ملل به یمن دیدار کرد.

نبیل العربی عنوان داشت که اتحادیه عرب از تلاش‌های فرستاده جدید برای فعال کردن مذاکرات جدی و سازنده میان تمامی طرف‌های گروه‌های سیاسی ملی یمن جهت برون‌رفت از این بحران خطرناک و حفظ امنیت و ثبات حمایت می‌کند.

نبیل العربی همچنین برای فرستاده جدید سازمان ملل در انجام مأموریتش برای تکمیل روند سیاسی طبق طرح شورای همکاری خلیج فارس و قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت آرزوی موفقیت کرد.

تمرین نیروهای فوق‌العاده عربستانی

تمرین‌های نیروهای ویژه عربستان سعودی روز چهارشنبه آغاز می‌شود و قرار است این نیروها برای مقابله با حملات مسلحانه «گروه‌های تروریستی» آموزش ببینند.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) گزارش داد که این تمرین‌ها با نظارت محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد و معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور عربستان و با حضور تعدادی از مسوولان امنیتی عربی از امارات، عمان، اردن، مصر، سودان، بحرین، قطر، کویت، فلسطین و تعدادی از کشورهای اسلامی برگزار شود.

هشدار هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل نسبت به اوضاع در یمن

از سوی دیگر یوهانس فاندر کلاو، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل به یمن نسبت به این امر هشدار داد که ذخایر سوخت و غذا در یمن به سرعت پایان می‌یابد که این امر احتمالاً به فروپاشی زیرساخت‌های اساسی ظرف روزهای آتی می‌انجامد.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات در زمینه‌های بهداشتی، آب و غذا به دلیل عدم رسیدن سوخت متوقف شده است.

همزمان هلال‌ احمر یمن نیز اعلام کرد که اوضاع در این کشور در سطح انسانی فاجعه‌بار است و هلال‌احمر نمی‌تواند به مجروحان کمک کرده و یا جسد‌ها به دلیل نبود سوخت منتقل سازد.

در همین حال جنگنده‌های ائتلاف سعودی در حملات جدیدی محل‌های ذخیره آرد و مواد غذایی را در صعده هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که ارتش یمن سلاح‌هایی را تحت کنترل درآورده است که جنگنده‌های سعودی برای حامیان عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن در لحج فرستاده بودند.

از سوی دیگر، شرکت مخابرات یمن اعلام کرد که اینترنت و تلفن ثابت از 9 صبح امروز قطع می‌شود. این نهاد علت این امر را ادامه قطع برق و نبود سوخت اعلام داشته است.

انتهای پیام

کد N810208

وبگردی