آفتاب

مزایا و معایب موبایل بانکینگ

مزایا و معایب موبایل بانکینگ

انجام تراکنش‎های بانکی با صرف کمترین هزینه و بدون نیاز به جابه‎جایی سبب شده که سیستم بانکداری موبایلی محبوب بسیاری از کاربران و مشتریان بانکی به خصوص افراد تحصیل کرده و باسواد شود.

انجام تراکنش‎های بانکی با صرف کمترین هزینه و بدون نیاز به جابه‎جایی سبب شده که سیستم بانکداری موبایلی محبوب بسیاری از کاربران و مشتریان بانکی به خصوص افراد تحصیل کرده و باسواد شود.

امروزه یکی از شیوه‎های نوین که در عرصه خدمات بانکی مورد توجه اساسی قرار گرفته، عرضه خدمات مالی و بانکی با استفاده از تلفن‎های همراه است. با آنکه عمر استفاده از تلفن‎های همراه برای انجام عملیات بانکی و مالی، چند سالی نیست اما در این مدت کوتاه پیشرفت مهمی در این زمینه صورت گرفته و کاربران استفاده از این نرم‎افزارها روز به روز افزایش می‎یابند.

بانکداری مبتنی بر موبایل یا موبایل بانکینگ یکی از جنبه‎های پذیرش تکنولوژی است که امکان دستیابی مشتریان به حساب‎هایشان را به صورت آنلاین فراهم کرده و از نظر هزینه مقرون به صرفه است.

مسعود سعادت‎مهر، دکترای اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: بانکداری موبایل به شکل امروزی در کنار معایب، حرکت مفیدی در جهت توسعه بانکداری الکترونیکی محسوب می‌شود و تاثیر مفیدی بر اقتصاد دارد. همین که مردم از مراجعه مستقیم به بانک و خودپردازها خودداری کرده و امور بانکی خود را با استفاده از تلفن همراه انجام می‎دهند بسیاری از مشکلات آلودگی‎های صوتی و محیطی و ترافیک‎های خسته کننده به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: بانکداری موبایلی مزایای فراوانی از قبیل کاهش اتلاف وقت و در مجموع کاهش هزینه‎ها در اقتصاد را به دنبال دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه‎ پیام نور لرستان درباره معایب بانکداری موبایلی اظهار کرد: در این سیستم ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و یا سوء استفاده‎هایی انجام شود و سرمایه و منابع مالی افراد به خطر بیفتد. نقل و انتقالاتی که از طریق موبایل انجام می‎گیرد ممکن است دردسرهایی برای افراد در پی داشته باشد پس مراقب حفظ اطلاعات مالی ذخیره شده خود در گوشی تلفن همراهتان باشید.

سعادت‎مهر اضافه کرد: استفاده از برنامه اختصاصی بانک مورد نظر، اینترنت، موبایل و خودپردازها برای انجام امور بانکی باعث رشد نظام بانکداری خواهد شد. در سیستم بانکداری موبایلی هزینه‎های نظام بانکی نسبت به بانکداری سنتی به طور فاحشی کاهش می‎یابد. خدمت‎رسانی سریع‎تر و ایجاد رفاه برای مشتریان از جمله شاخص‎های برتر نظام بانکداری موبایلی است.

انتهای پیام

کد N810045

وبگردی