آفتاب

مصر استقرار نیروها در خارج از کشور را برای 3 ماه دیگر تمدید کرد

مصر استقرار نیروها در خارج از کشور را برای 3 ماه دیگر تمدید کرد

در راستای ادامه عملیات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در یمن، دولت مصر تصمیم گرفت مدت استقرار نیروهای مسلح خود در خارج از مرزهای این کشور را برای سه ماه دیگر تمدید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کابینه مصر در بیانیه‌ای در پایان نشستش اعلام کرد که با تمدید مدت اعزام برخی از نیروهای مسلح به خارج از مرزهای این کشور جهت دفاع از امنیت ملی مصر و کشورهای عربی در منطقه حوزه خلیج فارس و دریای سرخ و باب المندب موافقت کرده است و این این مدت برای سه ماه خواهد بود یا اینکه استقرار نیروها تا زمان پایان ماموریت مبارزاتی آنها ادامه داشته باشد.

در این جلسه شورای دفاع ملی مصر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر وزیر دفاع، وزیر دارایی، وزیر کشور و وزیر خارجه مصر نیز حضور داشتند.

این تصمیم دو روز قبل از پایان مدت اجرای مجوز اعزام نظامیان مصری جهت ماموریت‌های نظامی در خارج از کشور صورت گرفت که این اعطای اختیار از اواخر مارس گذشته در جریان بود.

این تصمیم همچنین کمی بعد از سفر کوتاه عبدالفتاح سیسی به عربستان سعودی صورت گرفت.

در بیانیه صادره از کابینه مصر آمده است که موافقت با تمدید استقرار این نیروها بنا به درخواست وزارت دفاع صورت گرفته است. در همین حال یک منبع امنیتی مصری عنوان داشت که در راستای تمدید استقرار این نیروها، نیروهای مصری بیشتری به آنها ملحق نمی‌شوند. همزمان با آغاز عملیات موسوم به طوفان قاطع در یمن در روز 26 مارس گذشته مصر با این امر موافقت کرد که برخی از نیروهای خود را به خارج از کشور به مدت 40 روز اعزام کند.

مصر رسما در عملیات ائتلاف عربی علیه یمن مشارکت دارد و گزارش‌های خبری حاکی از این است که کشتی‌های مصری اسکله‌های یمن را زیر نظر دارند تا اجازه ارسال سلاح به نیروهای انصارالله یا حامیان علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن را ندهند.

عبدالفتاح سیسی ماه گذشته این مساله را تکذیب کرد که نیروهای زمینی مصری در میان این ائتلاف حضور داشته باشند.

وی گفت که مشارکت مصری‌ها تنها محدود به نیروهای هوایی و دریایی است.

انتهای پیام

کد N809956

وبگردی