آفتاب

استقبال پاکستان از گفت وگوهای افغانستان با طالبان

استقبال پاکستان از گفت وگوهای افغانستان با طالبان

دولت پاکستان از گفت و گوهای آشتی بین طالبان و اعضای مذاکره کننده تحت حمایت کابل در دوحه قطر استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، هیات 8 نفره طالبان و شورای عالی صلح افغانستان روز گذشته برای دومین روز متوالی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند تا طرح های خود برای یافتن راه حل های مشکلات این کشور جنگ زده را بررسی کنند. «عزیز چادوری» وزیر امور خارجه پاکستان درباره این گفت و گوها به خبرنگاران اظهار داشت: ما از هرگونه گفت و گوی رسمی و غیررسمی که بتواند به آشتی در افغانستان منجر شود، حمایت می کنیم.

بعد از آنکه طالبان از پذیرش گفت و گو با دولت افغانستان در داخل این کشور خودداری کرد، هیاتی 20 نفره از افغانستان از جمله مولوی شهزاده شهید و عطاالله لودین از اعضای شورای عالی صلح این کشور راهی دوحه شدند تا در گفت و گو با طالبان شرکت کنند. در هیات مذاکره کننده تحت حمایت دولت افغانستان همچنین اعضایی از حزب اسلامی افغانستان (وابسته به گلبدین حکمتیار) نیز حضور دارند.

خبرگزاری رسمی دولت قطر فضای گفت و گوهای دو طرف را «آشتی جویانه» توصیف کرده است. این سومین بار است که گروه طالبان در نشستی با نمایندگان دولت افغانستان بر سر یک میز می نشیند.

پیش از این اعضای شورای سیاسی طالبان در نشست های مشابهی در ژاپن و فرانسه شرکت کرده اند، با این حال آنها از انجام گفت و گوهای مستقیم با دولت افغانستان خودداری می کنند.

 

کد N809800

وبگردی