آفتاب
مدیر کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌ها:

تعداد کتابخانه‌ها جوابگوی نیاز مطالعه‌کنندگان نیست

تعداد کتابخانه‌ها جوابگوی نیاز مطالعه‌کنندگان نیست

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تعداد کتابخانه‌ها جوابگوی نیاز مطالعه‌کنندگان در کشور نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا در لرستان، ابراهیم شمشیری در جلسه پرسش و پاسخ مسئولان امور کتاب و کتابخوانی استان که در دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: فعالیت اداره کتابخانه‌های لرستان نسبت به ادوار گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است و با تکمیل و توسعه کتابخانه‌های دیگر، شاهد افزایش میزان سرانه‌ مطالعه‌ در این استان خواهیم بود.

مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه 2200 کتابخانه نهادی و 1100 کتابخانه مشارکتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این تعداد کتابخانه جوابگوی نیاز مطالعه‌کنندگان در کشور نیست.

شمشیری ضمن تاکید بر اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی وظیفه داریم به اقشار جامعه کمک کنیم، اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی برای پیشرفت، نیازمند سرمایه‌گذاری است.

فرماندار خرم‌آباد نیز در این جلسه بر افتتاح کتابخانه مرکزی این شهر به عنوان یک برند فرهنگی که می‌تواند نقشی مهم در توسعه فرهنگی شهرستان داشته باشد تاکید کرد و گفت: از جانب استانداری برای تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بودجه تخصیص داده شده است و بنا به قول پیمانکار تا پایان سال 94 افتتاح خواهد شد.

حبیب‌الله خجسته‌پور با اشاره به ضرورت جذب نیم‎درصد قانونی از شهرداری‌ها برای کتابخانه‌ها، افزود: امیدواریم در سال 94 بتوانیم این تکلیف قانونی را در جهت توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی سطح شهر به انجام برسانیم.

از طرف مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از فرماندار خرم‌آباد و شماری از فعالان این عرصه به پاس حمایت‌ها و تلاش در جهت محقق کردن اهداف و رسالت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N809644

وبگردی