آفتاب

احسن علوی: «فقر» نداریم، «فرق» داریم

احسن علوی: «فقر» نداریم، «فرق» داریم

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «مقام و شأن افراد را باید در مرتبه نیازهای‌شان تشخیص داد»، گفت: والاترین نیازهای انسان‌ها نیاز به اجرای قانون و تحقق عدالت اجتماعی است؛ چراکه فرق و تبعیض، حقارت و ناچیز شدن جامعه را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، احسن علوی در سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و دهمین یادواره شهدای فرهنگی استان کردستان، تبعیض را زمینه‌ساز بی‌اعتقادی، افسردگی، مرگ و بی‌رغبتی دانست و افزود: در سایه فرق گذاشتن و تبعیض، عشق، ایثار، محبت و ازخودگذشتگی در جامعه رنگی نخواهد داشت و این منجر می‌شود که بسیاری از افراد جامعه به دور از خصایص شغلی فقط در فکر امرار معاش باشند.

وی معتقد است: بی‌ترید کشور فقیر نیست، اما فرق‌هایی که وجود دارد مشکل‌آفرین می‌شود و باید به دنبال توسعه بود و مشکلات معیشتی معلمان را کاهش داد. توسعه در آموزش و پرورش ممکن است و برای افزایش کیفیت تدریس باید کیفیت کار و زندگی معلم را بالا برد و این موضوع نیازمند تلاش مسئولان کشوری، مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این حس و اراده در مجلس بوجود آمده است که وضعیت حقوقی معلمان مرتفع شود و معلمان نیز باید اجازه دهند که کاهش مشکلات آن‌ها از مجاری اصلی خود طی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: معلمانی که شأن خداوند و پیامبران را به عنوان معلمان برتر رعایت می‌کنند، آشنا کننده انسان با اهداف متعالی خلقت یعنی عبادت هستند.

وی یادآور شد: بی‌تردید معلمان در انتقال علم و دانش به انسان‌ها از شرافت و مرتبت بالایی برخوردار هستند و توجه به جایگاه این عزیزان ضروری است.

انتهای پیام

کد N809642

وبگردی