آفتاب

وزیر خارجه ایتالیا: کی‌یف باید به دونباس خودمختاری اعطا کند

وزیر خارجه ایتالیا: کی‌یف باید به دونباس خودمختاری اعطا کند

وزیر امور خارجه ایتالیا امروز(یکشنبه) گفت: دولت اوکراین باید خودمختاری گسترده‌ای به منطقه دونباس در شرق داده و اصلاحات اقتصادی و قانون اساسی را اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی اظهار کرد: وضعیت در اوکراین بسیار ناپایدار است. ایتالیا از کی‌یف حمایت می‌کند اما در عین حال کی‌یف باید دست به اصلاحات دردناک اما لازم اقتصادی و قانون اساسی بزند که شامل اعطای خودمختاری به منطقه دونباس می شود.

پائولو جنتیلونی خاطرنشان کرد که قرار است در جریان سفر خود به کی‌یف در پنج مه با پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین این مسائل را مورد بحث قرار دهد.

وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به روابط کشورش با روسیه گفت: ایتالیا در راستای راهبرد مشترک اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده اما هزینه سنگینی بابت آن پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه روابط با روسیه به سختی مشابه زمان پیش از بحران اوکراین خواهد شد، گفت: ما معتقدیم که نباید در را به روی روسیه ببندیم ما باید مجراهای ارتباطی خود با مسکو را باز بگذاریم.

جنتیلونی افزود: ما از نقشی که روسیه در حل وفصل بحران‌های بین‌المللی ایفا می‌کند قدردان هستیم که از جمله آن آنها توافق هسته‌ای ایران و بحران غم انگیز سوریه است. ما معتقدیم روسیه می‌تواند نقش مفیدی نیز در لیبی داشته باشد.

جنتیلونی اظهار امیدواری کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دعوت وی به منظور شرکت در نمایشگاه اکسپو 2015 در شهر میلان را که در حال برگزاری است پذیرفته و نشستی با ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا داشته باشد.

انتهای پیام

کد N809562

وبگردی