آفتاب
آیت الله علوی گرگانی:

انسان‌ باید همواره زبان خود را کنترل کند

انسان‌ باید همواره زبان خود را کنترل کند

قم - یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه خداوند بر مراقبت از زبان تأکید بسیار کرده است، گفت: انسان‌ها باید زبان خود را کنترل کنند تا دنیا و آخرت خود را خراب نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: خداوند دنیا را عالمی ارتباطی آفریده است که در آن تمامی موجودات با یکدیگر در تعامل و ارتباط هستند.

وی ادامه داد: خداوند انسان‌ها را نیز بر اساس اصول طبیعت مرتبط با یکدیگر آفریده است و انسان‌ها همیشه به دنبال مدنیت و اجتماع هستند.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که من شما را در طبقات مختلف آفریدم تا با یکدیگر در داد و ستد باشید و به صورت اجتماعی زندگی کنید.

وی با تأکید بر اینکه باید انسان‌ها زبان خود را کنترل کنند تا دنیا و آخرت خود را خراب نکنند، افزود: خداوند در دستورات خود بر مراقبت از زبان تأکید بسیار کرده است زیرا گاهی زبان از یک فرد شخصیتی بزرگ می‌سازد و گاهی نیز زبان از حدود خود تجاوز کرده و انسان را به راه نادرست سوق می‌دهد.

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: افرادی که در موضع قدرت هستند باید بیشتر مراقب رفتار و اعمال خود باشند زیرا قدرت به انسان جسارت بیشتری می‌دهد.

وی در پایان گفت: اگر انسان هنگام صحبت کردن رعایت کند و از زبان به خوبی استفاده کند مورد لطف خداوند قرار خواهد گرفت و در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.

کد N809345

وبگردی