آفتاب
دیده‌بان حقوق بشر خبر داد:

عربستان در بمباران یمن از بمبهای ممنوعه خوشه‌ای استفاده می‌کند

عربستان در بمباران یمن از بمبهای ممنوعه خوشه‌ای استفاده می‌کند

سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی در حمله به یمن از بمب های ممنوعه خوشه ای که توسط آمریکا در اختیار ریاض قرار گرفته استفاده می کند.

به گزارش خبرگزری مهر به نقل از سایت دیده بان حقوق بشر، با آنکه استفاده از بمب های خوشه ای بر اساس پیمانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی به امضای ۱۱۶ کشور رسید ممنوع است شواهد محکمی در دست است که نشان می دهد عربستان در حملات اخیر خود به یمن از این بمب ها استفاده کرده است. 

بر اساس اطلاعات دیده بان حقوق بشر، عکس ها، تصاویر ویدیوئی و دیگر شواهد و اسنادی که از نیمه آوریل ۲۰۱۵ بدست آمده بر این امر تاکید دارند که عربستان سعودی در حملات اخیر خود به یمن بویژه مناطق شمال صعده از بمب های خوشه ای استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش در گزارش دیده بان حقوق بشر به صراحت آمده که آمریکا این بمب ها را در اختیار عربستان سعودی قرار داده است.  

با وجود وخامت اوضاع انسانی در یمن و هشدارهای پی در پی مقامات بین المللی بویژه «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، کشورهای غربی تا کنون اقدامی را جهت متوقف کردن حملات عربستان به یمن انجام نداده و حتی از تصویب پیش نویس طرح آتش بس در این کشور که در شورای امنیت مطرح شده بود نیز جلوگیری کرده اند.

کد N809211

وبگردی