آفتاب
عضو کمیسیون امنیت‎ملی:

احزاب می‎توانند یک مملکت را برای رشد و توسعه شکوفا کنند

احزاب می‎توانند یک مملکت را برای رشد و توسعه شکوفا کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: احزاب می‎توانند یک مملکت را برای رشد و توسعه شکوفا کنند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با بیان اینکه احزاب در شهرهای کوچک و استان‎ها نقش 5 تا 10 درصدی دارند، اضافه کرد: وضعیت فعلی احزاب اثری ندارد و این در حالیست که تاثیر آنها در انتخابات استانی بیشتر است.

وی ادامه داد: معمولاً احزابی که تشکیل می‎شوند برای انتخابات بوده و در دل دولت‎ها تشکیل می‎شوند؛ احزابی که در حوزه‎های اقتصادی، بهداشتی و سایر بخش‎ها تشکیل می‎شوند با برنامه‎ریزی به دنبال رسیدن به اهداف ترسیم شده هستند.

آقامحمدی بیان کرد: احزاب باید با فلسفه اصلی خود به وجود آیند؛ احزاب در بحث انتخابات تاثیر زیادی ندارند و نیاز است برنامه اداره امور به صورت علمی و توانمند داشته باشند.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس اظهار کرد: معمولاً گروهی با امکانات دولتی با نام و عنوان احزاب ورود پیدا می‎کنند تا قدرت از دست دولت خارج نشود در جایی که چنانچه احزاب با فلسفه خود تشکیل شود می‎توان استعدادها، توان و پتانسیل یک مملکت را برای رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شکوفا کنند که متاسفانه احزاب ما این گونه نیستند.

آقامحمدی تصریح کرد: در بحث استانی شدن انتخابات مردم از احزاب برنامه‎ می‌‎‎خواهند و چنانچه برای مردم محرز شود که نقش احزاب سازنده است مطالعات در ذهن مردم نهادینه می‎شود.

انتهای پیام

کد N809200

وبگردی