آفتاب

عبدالله گل از دیدار داوود اوغلو با گولن اظهار بی‌اطلاعی کرد

عبدالله گل از دیدار داوود اوغلو با گولن اظهار بی‌اطلاعی کرد

رئیس‌جمهوری سابق ترکیه اعلام کرد که از دیدار میان نخست‌وزیر و روحانی مخالف دولت آنکارا که در تبعید به سر می‌برد، اطلاعی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، عبدالله گل، رئیس‌جمهوری سابق ترکیه در جریان کنفرانس خبری در فرودگاه آتاتورک استانبول و با اشاره به دیدار احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه با فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا در سال 2013 گفت: درباره اظهارنظر داوود اوغلو که گفته بود دیدارش را با اطلاع من و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی ترکیه انجام داده، اشتباهی وجود دارد. من بعد از این دیدار متوجه قضایا شدم.

روزنامه ملیت نیز از قول داوود اوغلو نوشته بود که وی در اکتبر 2013 و با اطلاع رجب طیب اردوغان که در آن زمان نخست‌وزیر بود و عبدالله گل رئیس‌جمهور سابق ترکیه با گولن دیدار کرده بود.

داوود اوغلو که در 2013، وزیر امور خارجه ترکیه محسوب می‌شد، مکرراً از گولن خواسته بود تا به ترکیه بازگردد. گولن که هم‌اکنون ساکن ایالت پنسیلوانیاست، این پیشنهاد را رد کرده و گفته بود که هم‌اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست.

داوود اوغلو با اشاره به تحقیقات درباره فساد گسترده که در 17 دسامبر 2013 صورت گرفت، گفت: امروز من فهمیدم که گولن برای کودتای دسامبر منتظر ماند. او قصد داشت همانند آیت‌الله خمینی که به ایران بازگشت، به ترکیه بیاید.

این تحقیقات باعث درگیری سیاسی میان دولت و طرفداران گولن شد.

انتهای پیام

کد N809047

وبگردی