آفتاب
نماینده مردم طالقان:

اصلاح الگوی رژیم غذایی می‌تواند به میزان قابل توجهی سلامت را افزایش دهد

اصلاح الگوی رژیم غذایی می‌تواند به میزان قابل توجهی سلامت را افزایش دهد

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف‌گرایی و تغذیه ناسالم سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام مفید کیایی‌نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز با اشاره به اهمیت حفظ سلامت افراد جامعه، اظهارکرد: دولت و مجلس شورای اسلامی در حوزه سلامت همکاری خوبی با هم دارند و به واسطه این همکاری توانسته‌اند منابع مالی خوبی را برای بهبود شرایط خدمات‌ درمانی به مردم اختصاص دهند.

وی با اشاره به اختصاص 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت، افزود: این مهم تحول عظیمی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: هم‌اکنون بیماری‌های غیر واگیر در کشور در حال افزایش است، که این مسئله ضرورت توجه به مسائل بهداشتی را دو چندان می‌کند.

کیایی نژاد در ادامه از ضرورت تغییر الگوی سبک زندگی سخن به میان آورد و گفت: این پدیده شوم ناشی از تهاجم فرهنگی است که مردم را به سمت مصرف‌گرایی و تغذیه ناسالم پیش می‌برد.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصلاح الگوی رژیم غذایی می‌تواند مرگ و میر را به میزان قابل توجهی در کشور کاهش دهد.

وی در پایان گفت: در خصوص اجرایی شدن ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه، استفاده از سموم دفع آفات کشاورزی در راستای حفظ این محصولات الزامی است اما نحوه استفاده از آن و میزان آن از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که سلامت محصولات کشاورزی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N808912

وبگردی