آفتاب

دعوت سودان از رهبران کشورها برای حضور در مراسم ادای سوگند عمرالبشیر

دعوت سودان از رهبران کشورها برای حضور در مراسم ادای سوگند عمرالبشیر

وزیر خارجه سودان دعوتنامه‌هایی را برای رئیس جمهوری مصر و دبیرکل اتحادیه عرب جهت شرکت در مراسم ادای سوگند عمر البشیر که بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شده، فرستاد و قرار است از پادشاهان و شاهزادگان کشورهای عضو شورای همکاران خلیج فارس نیز برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مصطفی عثمان اسماعیل، دبیر سیاسی حزب "کنگره ملی" به ریاست عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان اعلام کرد که کمیته عالی انتخابات این کشور نتیجه نهایی انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری را در بیست و هفتم مه آتی اعلام می‌کند و پس از رسیدگی به شکایت وارده درباره نتایج انتخابات و تکمیل تشکیل هیات قانونگذاری در شهرداری‌ها و پارلمان رئیس جمهوری مقابل پارلمان این کشور ادای سوگند می‌کند.

وی افزود: علی کرتی، وزیر خارجه سودان دعوتنامه‌هایی را برای عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب برای شرکت در مراسم ادای سوگند فرستاده است و از مسئولان نهادهایی که نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شرکت داشتند نیز دعوت به عمل خواهد آمد.

به گفته عثمان، از رئیس جمهوری اتیوپی، رئیس کشورهای عضو سازمان ایگاد، رئیس جمهوری زیمبابوه، رئیس چاد و بیشتر کشورهای هموار منطقه‌ای برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش برخی منابع، وزیر خارجه سودان که اخیرا به قاهره رفته بود اکنون به کویت رفته و پیش بینی می‌شود که هدف از سفر دعوت به عمل آوردن از پادشاهان و شاهزادگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای شرکت در مراسم ادای سوگند عمر البشیر باشد.

کمیته عالی انتخابات سودان بیست و هفتم آوریل گذشته پیروزی عمر البشیر را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N808909

وبگردی