آفتاب
توسلی در گفتگو با مهر:

سند چشم‌انداز حمل و نقل و ترافیك بندر بوشهر تدوین می‌شود

سند چشم‌انداز حمل و نقل و ترافیك بندر بوشهر تدوین می‌شود

بوشهر - معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر گفت: سند چشم‌انداز حمل و نقل و ترافیك بندر بوشهر تدوین می‌شود.

اکبر توسلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک در شهر بوشهر صورت گرفته است و طرح‌های متعددی اجرا شده و چند طرح نیز در دست اجرا و یا در مرحله مطالعه است.

وی به اجرای مطالعات طرح حمل و نقل و ترافیک شهر بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در راستای برنامه‌ریزی مناسب برای بهبود حمل و نقل در مرکز استان انجام می‌شود که شهرداری بوشهر کارفرمای آن است و این طرح توسط شرکت مشاورین مترا در دست اجرا است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر ادامه داد: این طرح از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و فراهم ساختن سیستم حمل و نقل یکپارچه و توسعه حمل و نقل همگانی از اهداف این طرح است.

ارتقای ایمنی سیستم حمل و نقل شهری

وی ارتقای ایمنی سیستم حمل و نقل شهری را به عنوان دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین کاربری زمین و سیستم حمل و نقل شهری، بهبود وضعیت جریان ترافیک در معابر شهر، بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

توسلی از اجرای طرح آمارگیری برای اجرای مطالعات طرح حمل و نقل و ترافیک شهر بوشهر خبر داد و افزود: این آمار برداری به دو روش تردد شماری درون‌شهری و برون‌شهری و همچنین برداشت سف‌های مبدا - مقصد انجام می‌شود.

مشارکت ۲۸۰۰ دانش‌آموز در مرحله مطالعاتی

وی گفت: در اجرای طرح آماربرداری مبدا - مقصد، حدود دو هزار و ۸۰۰ دانش‌اموز پایه هشتم در سطح مدارس دولتی بوشهر آموزش دیده و در این فرآیند آماربرداری مشارکت می‌کنند و هر دانش‌آموز اقدام به تکمیل سه فرم آمار برداری می‌کند که یک فرم مربوط به دانش‌آموز و دو فرم نیز مربوط به همسایه چپ و راست محل سکونت دانش‌آموز است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر خاطرنشان ساخت: هر فرم دارای پنج برگ است و حاوی اطلاعات عمومی خانوار و سفرهای انجام شده توسط اعضای خانوار است.

وی بیان داشت: برگ اول مربوط به اطلاعات عمومی خانوار و چهار برگ مربوط به دیگر اطلاعات سفر است که برای هر عضو خانوار نیاز به تکمیل یک برگ است که اطلاعات جمع‌آوری شده فقط برای مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر استفاده خواهند شد.

تنظیم سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ترافیک بوشهر

توسلی خواستار همکاری و مشارکت شهروندان برای اجرای مطلوب این طرح شد و افزود: موفقیت این طرح نیازمند همکاری همشهریان است و انتظار داریم که اعضای جامعه مورد پرسش، همکاری مناسبی با تیم آمار برداری داشته باشند.   

وی از تدوین سند چشم انداز حمل و نقل و ترافیك بندر بوشهر خبر داد و بیان داشت: طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیك شهر بوشهر مساوی با سند چشم انداز ٢٠ ساله (افق) امور حمل و نقل و ترافیك مركز استان خواهد بود.

پیشرفت ۴۰ درصدی مطالعات طرح

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر تصریح کرد: مهمترین بخش این مطالعات بخش آمارگیری است که تلاش داریم تا با کیفیت بالایی اجرا شود.

وی گفت: نقش‌آفرینی دانش‌آموزان و آموزش و پرورش استان و شهرستان بوشهر در خصوص همكاری با این آمار برداری دارای اهمیت بسیار زیادی است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر در پایان تاکید کرد: مطالعات این طرح دارای ۴۰ درصد پیشرفت است.

کد N808704

وبگردی