آفتاب

نتانیاهو بار دیگر جهان را به لغو تفاهم لوزان دعوت کرد

نتانیاهو بار دیگر جهان را به لغو تفاهم لوزان دعوت کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از اعلام تعهد آمریکا به حفظ امنیت دولت تل آویو مدعی ناکارآمدی تفاهم لوزان به بازداشتن ایران از بلندپروازی های هسته ای شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با انتقاد از مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ مدعی شد که تفاهم لوزان قابلیت حل چالش های برخاسته از سوی ایران را ندارد و از جامعه بین الملل خواست تا در پی دستیابی به توافق بهتری باشند.

وی بار دیگر با اشاره به نفی موجودیت رژیم صهیونیستی از سوی ایران مدعی شد که این کشور در نقاط مرزی لبنان، غزه و بلندی های جولان پایگاهایی برای کمک به تروریسم ایجاد کرده است.     

وی بار دیگر با تکرار مواضع پیشین خود به جامعه بین الملل هشدار داد که تفاهم لوزان جهان را به مکانی به مراتب خطرناک تر تبدیل می کند و خطاب به آنهایی که این تفاهم نامه را حافظ امنیت اسرائیل تلقی می کنند گفت همچنان در انتظار دستیابی به توافق بهتری است.

سخنان نتانیاهو در حالی ایراد شد که پیشتر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با شبکه ۱۰ تلویزون رژیم صهیونیستی گفته بود: مسیری که دولت واشنگتن در مذاکرات هسته ای با ایران طی می کند تضمین کننده امنیت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

کد N808691

وبگردی