آفتاب

مرکل سفرش به مسکو را بسیار مهم دانست

مرکل سفرش به مسکو را بسیار مهم دانست

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که قرار است در روز دهم ماه می از مسکو دیدار کند، بر اهمیت این دیدار و گفت و گو با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، آنگلا مرکل قرار است در جریان بازدید از مسکو در مراسم یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم شرکت کند.

صدراعظم آلمان در یک فیلم ویدئویی که در پایگاه اینترنتی دولت این کشور منتشر شد، گفت: به عنوان نمونه برای من سفر به روسیه در روز دهم ماه می بسیار مهم است؛ در حال حاضر ما دیدگاه های بسیار متفاوتی با روسیه از جمله در خصوص تحولات اوکراین داریم.

وی افزود: علیرعم این اختلافات، بسیار مهم است که به بنای سرباز گمنام در مسکو به همراه رییس جمهور پوتین و به یاد میلیون ها قربانی که آلمان مسئول آن از زمان جنگ جهانی دوم بود، در روز دهم ماه می ادای احترام کنم.

پیشتر سخنگوی کاخ کرملین ضمن تایید سفر مرکل به مسکو گفته بود که رهبران دو کشور درباره موضوعات مختلف با یکدیگر گفت و گو خواهند کرد. در حال حاضر به دلیل اختلافات شدید بین غرب و روسیه بر سر اوکراین، اروپا و آمریکا تحریم های یکجانبه ای را علیه روسیه اعمال کرده اند.

آنگلا مرکل و ولادیمیر پوتین آخرین بار در جریان گفت و گوهای منجر به توافق آتش بس در اوکراین در مینسک پایتخت بلاروس در روزهای 11 و 12 فوریه دیدار کرده بودند. گفتنی است روز دهم ماه می، مراسم هفتادمین سالگرد پیروزی نیروهای شوروی بر ارتش نازی در جنگ جهانی دوم برگزار خواهد شد.

کد N808628

وبگردی