آفتاب

درگیری پلیس با معترضان در راهپیمایی‌های روز کارگر آمریکا

درگیری پلیس با معترضان در راهپیمایی‌های روز کارگر آمریکا

در جریان راهپیمایی‌های روز کارگر در چندین شهر ساحل غربی آمریکا جمعیت معترضان با نیروهای پلیس درگیر شده و در مقابل نیز افسران پلیس با گاز فلفل و نارنجک صوتی اعتراضات را سرکوب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شهر سیاتل پلیس اعلام کرد، معترضان مخالف نظام سرمایه‌گذاری به سوی افسران پلیس سنگ و آچار پرتاب کردند.

همچنین تظاهرکنندگان در شهر اوکلند، کالیفرنیا و چند شهر دیگر آمریکا در جریان اعتراضات خود کشتار سیاهپوستان غیرمسلح توسط پلیس آمریکا را محکوم کردند.

برخی ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضان در شهر سیاتل شیشه فروشگاه‌ها را شکسته و پلیس ضدشورش با پرتاب نارنجک صوتی به سوی آنها حمله‌ور می‌شود.

همچنین پلیس اعلام کرد که تظاهرکنندگان در این شهر دست‌کم به 12 خودرو آسیب زده و سلطل‌های آشغال را آتش زدند.

کریس فولر، یک مقام پلیس سیاتل در بیانیه‌ای گفت: ما دیگر با مدیریت تظاهرات مواجه نیستیم بلکه تظاهرات تبدیل به اغتشاشات شده است.

واحد پلیس سیاتل در صفحه منسوب به خود در توییتر اعلام کرد که دست‌کم در تظاهرات این شهر سه افسر پلیس مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم دست و دست‌کم 16 نفر نیز دستگیر شدند.

جمعه شب در شهر اوکلند پس از یک روز اعتراضات صلح‌آمیز صدها تن از معترضان در خیابان‌های این شهر تجمع کردند. در طول مسیر تظاهرات در این شهر پنجره بیش از 100 مغازه، رستوران و بانک شکسته شد و در اعتراضات شبانه چند نفر دستگیر شدند.

در شهر اوکلند همچنین دست‌کم یک خودرو به آتش کشیده شد و به ده‌ها خودرو دیگر نیز آسیب وارد شد.

همچنین در شهر پرتلند برخی معترضان با پرتاب اشیای مختلف به افسران پلیس حمله کرده و تلاش کردند تا از روی یک پل در این شهر که توسط پلیس مسدود شده بود، عبور کنند که با نیروهای پلیس درگیر شدند و در جریان این درگیری‌ها یک افسر پلیس مجروح شد.

هر ساله در تاریخ یک مه به مناسبت روز کارگر معترضان در شهرهای آمریکا تظاهراتی را برای طرح مسائل کاری و مهاجرتی برگزار می‌کنند.

تظاهرکنندگان در شهرهای سراسر آمریکا از این تظاهرات برای محکوم کردن خشونت پلیس نیز استفاده می‌کنند. همچنین در شهر بالتیمور که در روزهای اخیر وضعیت متشنجی داشته، تظاهرات به مناسبت روز کارگر برگزار شد که عمدتاً آرام بود. پس از آنکه دادستان‌های این شهر علیه شش افسر پلیسی که اقدام به دستگیری فردی گری، جوان سیاهپوست 25 ساله‌ای که در اثر خشونت پلیس کشته شد، طرح اتهام کردند تنش‌ها در این شهر فرو کاسته شد.

انتهای پیام

کد N808452

وبگردی