آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

باید با شیبی ملایم وارد عرصه‌ انتخابات شد

باید با شیبی ملایم وارد عرصه‌ انتخابات شد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: باید ما با روشی میانه و با یک شیب ملایم و منطقی به تدریج وارد عرصه انتخابات شویم.

جلیل سازگارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه انتخابات یک مساله سرنوشت ساز برای کشور است تصریح کرد: انتخابات برای مردم حساسیت زیادی دارد. ممکن است ورود زودهنگام به عرصه‌ی تبلیغات انتخاباتی نوعی شتاب زدگی و سرخوردگی در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: ورود زودهنگام به عرصه‌ی انتخابات ممکن است به برخی از اهداف و ارزش‌ها آسیب وارد کند، به نظر من نه باید زودهنگام وارد عرصه انتخابات شد و نه دیر هنگام، بلکه باید آرام آرام و در یک مسیر عقلانی به مسیر انتخابات وارد شد.

این نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مسیر خوشبختی ملی و حاکمیت مردم از مسیر انتخابات می‌گذرد، اظهار کرد:‌ اگر می‌خواهیم به مردم سالاری برسیم، باید انتخابات را به عنوان یک مسیر خردگرایانه ، روشن و شفاف انتخاب کنیم، زیرا سرنوشت کشور از پای صندوق‌های رای مشخص می‌شود. در برگزاری انتخابات منطقی و روشن و پرشور دولت به عنوان مجری، دستگاه‌های حاکمیتی به عنوان ناظر و مردم نقشی اساسی دارند که هرکدام باید وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند تا انتخابات پرشور برگزار شود.

وی در ادامه گفت:‌ وزارت کشور به عنوان متولی دولت در انتخابات باید به شعارهای دولت عمل کند و برنامه‌های خود را در مسیر همین شعارها ارائه کند. مردم به روش اعتدالی رای دادند و انتظار دارند این روش را در برنامه‌های وزارت کشور مشاهده کنند. با این وجود وزارت کشور از کلیت دولت فاصله دارد و هنوز نتوانسته خود را با شعار دولت و رئیس جمهور همراه کند. البته در این زمینه تلاش‌هایی انجام گرفته، ولی این تلاش‌ها برای افکار عمومی ملموس نیست.

سازگار نژاد تاکید کرد:‌وزارت خارجه، وزارت بهداشت و فرهنگ توانسته‌اند خود را بیشتر با برنامه‌های دولت همراه کنند، اما این همراهی در وزارت کشور کمتر اتفاق افتاده است. وزارت کشور باید تلاش کند تا خود را به شعارهای رئیس جمهور و دولت نزدیک کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نقش نهادهای حاکمیتی در برگزاری انتخابات گفت: برخی از نهادها از لایحه نظارت بر انتخابات گذر کرده و وارد مرحله اجرایی شده اند، به همین دلیل محدودیت‌هایی را ایجاد کرده و فرصت را برای نیروهای شایسته‌تر تنگ می‌کنند. در این شرایط ممکن است نقش مردم در انتخابات کاهش یابد.

سازگارنژاد در پایان تاکید کرد:‌ اگر وزارت کشور و نهادهای حاکمیتی و نظارتی در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کنند، انگیزه مردم برای حضور در انتخابات بیشتر شده و انتخابات پرشور پشتوانه‌ای برای نظام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N808306

وبگردی