آفتاب
/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

عطاالله حکیمی: مجلس به ترویج فرهنگ اعتکاف کمک کند

عطاالله حکیمی: مجلس به ترویج فرهنگ اعتکاف کمک کند

یک عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ اعتکاف باید متکی بر فرمایشات خداوند در قرآن کریم و سیره ائمه اطهار در متن زندگی مردم ساری و جاری شود و البته ولایت فقیه به خوبی توانسته است این باور دینی و اعتقادی را در جامعه به وجود آورد.

عطاالله حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: گسترش فرهنگ اعتکاف بسترساز بست فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در جامعه است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیش‌بینی بودجه کافی کمک خوبی برای نهادینه‌سازی فرهنگ اعتکاف در جامعه است. اعتکاف مساله‌ اعتقادی است که نباید دولتی شود. در غیر این صورت به عکس خود مبدل می‌شود.

وی حضور بزرگان، سیاستمداران، نخبگان و روحانیون در کنار مردم در مراسم اعتکاف را کمک خوبی برای نهادینه‌سازی این فرهنگ در جامعه دانست.

این عضو فراکسیون قرآن و عترت با بیان این‌که «مجلس می‌تواند در قالب طرحی به ترویج و گسترش فرهنگ اعتکاف کمک کند» خاطرنشان کرد: در چنین طرحی بودجه، مرخصی شاغلان دولتی و سایر مسائل فرهنگی، اجتماعی، و اقتصادی مرتبط با اعتکاف باید پیش‌بینی شود مشروط بر آن‌که اجباری در کار نباشد.

انتهای پیام

کد N808169

وبگردی