آفتاب
/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

سروستانی: اعتکاف انسان را از بسیاری مسائل غلط اخلاقی دور می‌کند

سروستانی: اعتکاف انسان را از بسیاری مسائل غلط اخلاقی دور می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: ایام اعتکاف می‌تواند انسان را از بسیاری از مسائل غلط اخلاقی دور کند و از دنیا بریدن و به خدا روی آوردن در این ایام رخ می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: ایام اعتکاف می‌تواند انسان را از بسیاری از مسائل غلط اخلاقی دور کند و از دنیا بریدن و به خدا روی آوردن در این ایام رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: خوشبختانه حضور مردم در مراسم اعتکاف سال به سال رو به افزایش است و این ایام یک فرصت طلایی است تا انسان‌ها بتوانند با معبود خود راز و نیاز داشته باشند.

وی افزود: باید امکانات را به گونه‌ای فراهم کرد که تمام افراد و اقشار مختلف جامعه بتوانند از این ایام استفاده کنند. این امر یک امر عبادی است و قائدتا باید اهمیت به سزایی به آن داد.

سروستانی تصریح کرد: مساجد باید در این ایام آمادگی لازم را برای معتکفین داشته باشد. امکانات و فضا در این سه روز باید به بهترین شکل فراهم شود. تدارک دیدن برنامه‌هایی مفید از سوی مساجد می‌تواند تاثیر داشته باشد و مدیریت کردن این برنامه‌ها بسیار مهم است تا از این فضای مناسب نهایت بهره را برای ترویج دین ببریم.

وی افزود: افراد جامعه باید بدانند که در ایام اعتکاف می‌توانند خودشان را به خالق نزدیک‌تر کنند و شیرینی عبادت را بچشند. بنا به اظهارات کسانی که در اعتکاف سال‌های قبل بود‌ه‌اند این سه روز تحولی در آن‌ها به وجود آورده و این زمان انسان را به سوی رشد و گرایش به خوبی‌ها هدایت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر یادآور شد: اگر اکنون در جامعه شاهد بزهکاری و آسیب‌هایی هستیم تمام آن‌ها به دلیل دوری از معنویات و عبادات است. هر مقدار بتوان زمینه توسعه فعالیت‌های دینی را فراهم کرد مردم هم از این فعالیت‌ها استقبال می‌کنند و تاثیر مفید و دستاوردهای آن را در جامعه می‌بینند.

سروستانی گفت: من از تمام کسانی که دغدغه دین دارند و به خصوص مسئولین کشوری و فرهنگی می‌خواهم تا یک مقدمه خوبی را برای ایام اعتکاف فراهم کنند چراکه این زمان زمانی است که می‌توان از آن برای ترویج مذهب و دین مردم استفاده کرد.

وی با بیان این‌که «خیرین محترم می‌توانند از این ایام نهایت استفاده را ببرند» گفت: در منابع دینی وارد شده که افطاری‌دادن فضیلتی بسیار دارد چه بسیار مسجدهایی هستند که به دلیل عدم بودجه کافی نمی‌توانند مراسم اعتکاف را برگزار کنند. اگر خیرین در این راستا پیش قدم شوند و هر کدام یک شب را برای افطاری دادن انتخاب کنند سبب می‌شود که مراسم اعتکاف در مساجد بیشتری برگزار شود.

انتهای پیام

کد N808150

وبگردی