آفتاب
/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

علی تقوی: اعتکاف نوعی بازیابی هویت دینی افراد است

علی تقوی: اعتکاف نوعی بازیابی هویت دینی افراد است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: باید طعم شیرین و لذت معنویت در مراسم اعتکاف چشیده شود و این بهترین تشویق برای حضور جوانان در این مراسم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مراسم اعتکاف را بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: در دنیای امروز، مدرنیته با تمام هیاهویی که به راه انداخته باعث شده که آرام آرام معنویت به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: انسان درحال برقراری ارتباط و آشنایی با تمام دنیاست، اما به تدریج خودش را فراموش می‌کند و مراسم اعتکاف، باعث آشنایی با خویشتن می‌شود.

وی با بیان این‌که «مراسم اعتکاف به نوعی بازیابی هویت دینی افراد است»، ادامه داد: به نظر می‌رسد فضای اعتکاف به ویژه در دانشگاه‌ها با وجود فضای کاذب سیاسی مورد نیاز دانشجویان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان به راه‌های تشویق جوانان برای حضور در مراسم اعتکاف اشاره و اظهار کرد: باید طعم شیرین و لذت معنویت در این مراسم چشیده شود و این خود بهترین تشویق است. اگر کسی لذت چیزی را بچشد به هیچ وجه آن را رها نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N808144

وبگردی