آفتاب

رقابت تنگاتنگ احزاب محافظه کار و کارگر در انتخابات انگلیس

رقابت تنگاتنگ احزاب محافظه کار و کارگر در انتخابات انگلیس

نظرسنجی ها نشان می دهد دو حزب کارگر و محافظه کار با داشتن بخت کسب 34 درصد آرا، رقابت تنگاتنگی در انتخابات پارلمانی پیش روی انگلیس دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های انگلیس، هیچیک از احزاب حاکم و اپوزیسیون انگلیس به تنهایی قادر به کسب اکثریت کرسی های پارلمان این کشور نخواهد بود. نتایج نظرسنجی هایی که اخیرا انجام گرفته با تایید این مطلب از رقابت تنگاتنگ دو حزب محافظه کار و کارگر در این انتخابات حکایت دارد.

در حالی که تنها چند روز به برگزاری این انتخابات باقی مانده، نظرسنجی ها نشان می دهد این دو حزب هر یک با کسب 34 درصد آرا از بختی برابر برای تشکیل دولت آینده انگلیس برخوردار هستند. این موضوع باعث شده گمانه زنی ها در مورد تشکیل دولت ائتلافی آینده شدت گیرد.

«اد میلیبند» رهبر حزب کارگر پیشتر اعلام کرده که برای تشکیل دولت آتی حاضر نیست با حزب ملی اسکاتلند ائتلاف کند. این در حالی است که رهبران حزب ملی اسکاتلند هشدار داده اند حزب کارگر بدون همکاری با آنها قادر به پیشبرد سیاست هایش نخواهد بود.

در عین حال احتمال زیادی وجود دارد که حزب محافظه کار بار دیگر بتواند با ائتلاف با حزب لیبرال دموکرات دولت ائتلافی کنونی را ابقا کند. گفتنی است انتخابات سراسری انگلیس برای تعیین 650 نماینده مجلس عوام انگلیس هفته آینده برگزار خواهد شد.

کد N807880

وبگردی