آفتاب

تلاش برخی شاهزادگان آل سعود برای كودتا

تلاش برخی شاهزادگان آل سعود برای كودتا

اخبار رسیده از ریاض پايتخت عربستان سعودی حاکی از آن است که برخی از شاهزادگان آل سعود تلاش می كنند زمينه را برای كودتا عليه حكومت ملک سلمان فراهم كنند.

به گزارش مهر، تعدادي از شاهزادگان آل سعود در اظهارنظرهاي مختلفي درخواست كرده اند كه ارتش و نیروی زمینی عربستان به سمت مرزهای جنوبی حرکت کند. اين در حالی است که گروهي دیگر از شاهزادگان آل سعود مخالفت خود با لشكركشي به يمن را رسما اعلام كرده و این کار را خیانت دانسته اند و مانع حرکت ارتش شده اند.
در همين راستا یک رسانه وابسته به انقلابیون عربستان فاش کرد که برخی از شاهزادگان اصرار بر این دارند که ارتش و نیروهای زمینی وارد یمن شوند تا بتوانند علیه حكومت فعلي کودتا کنند.
به نوشته اين رسانه،‌ در واقع اين شاهزادگان مايلند كه حكومت به شدت درگير جبهه يمن شود تا آنان بتوانند به راحتي دست به كودتا بزنند. گفته مي شود حتي برخی از شاهزادگان سعودی اقدام به خریداری رتبه های نظامی کرده اند تا هر چه سریع تر علیه «ملک سلمان» پادشاه سعودی اقدام كنند.
به تازگی نیز شاهزاده «متعب بن عبدالعزیز» برادر ناتني پادشاه فعلي سعودي در نامه ای خطاب به پادشاه و چندین تن از شاهزادگان آل سعود، از کودتا علیه رژيم سعودي پرده برداشت و نسبت به وقوع اين كودتا، هشدار داده است. وی در این نامه آورده است: باید دست توطئه گران و طراحان كودتا از عربستان کوتاه شود.

 

کد N807876

وبگردی