آفتاب

شمار کشته شدگان زلزله نپال به 6 هزار و 204 نفر افزایش یافت

شمار کشته شدگان زلزله نپال به 6 هزار و 204 نفر افزایش یافت

رسانه های خارجی از افزایش کشته شدگان زلزله نپال به شش هزار و 204 نفر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بر اساس آخرین آمار اعلام شده شش هزار و 204 نفر تاکنون در حادثه زلزله یکشنبه گذشته نپال جان خود را از دست داده اند. همچنین پس لرزه ها و بوی تعفن ناشی از اجساد باقی مانده زیر آوارها مانع از بازگشتن نجات یافتگان این حادثه به منازل خود شده است.

بقایای اجسادی که پس از قریب به یک هته از این حادثه هنوز در ویرانه های آن مدفون مانده اند به مشکل بزرگی برای مسئولان این کشور تبدیل شده است. برخی مسئولان مربوط در این خصوص خواستار آتش زدن اجساد باقی مانده هستند.

یکی از مسئولان پارلمان هند که با نیروهای نپالی در خصوص خدمات رسانی همکاری می کند از تکمیل ظرفیت سردخانه ها به دلیل ازدیاد قربانیان خبر داد و افزود بر اساس دستور صادره، اجسادی که از زیر آوارها خارج می شوند را باید فوراً بسوزانیم.

امداد رسانی به شهرها و روستاهای کوهستانی و کوهپایه ای نپال به دلیل افزایش بوی تعفن مدفون شدگان در زیر آوارها با کندی صورت می گیرد. بسیاری از نپالی ها از یکشنبه گذشته تا کنون شب را در فضای باز سپری کرده اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد در این زلزله شش هزار خانه ویران شده و یا به صورت جدی آسیب دیده اند. «رم شارن ماهات» وزیر دارایی نپال گفت که کشورش حداقل دو میلیارد دلار برای بازسازی منازل، بیمارستان ها، مراکز اداری و بناهای تاریخی این کشور نیاز دارد. وی در ادامه گفت: ارقام اعلامی بر اساس پیش بینی های اولیه بوده و میزان دقیق آن پس از برررسی دقیق میزان خرابیها قابل اعلام است.

سازمان ملل با اشاره به اینکه هشت میلیون نپالی تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته اند، تعداد دو میلیون نفر را نیازمند دریافت کمک های دارویی، آب، غذا و چادرهای اسکان در طول سه ماه آینده برآورد کرده است.

کد N807782

وبگردی