آفتاب
برای مقابله با حوثی‌ها،

عربستان سعودی افراد قبیله‌ای را در یمن آموزش می‌دهد

عربستان سعودی افراد قبیله‌ای را در یمن آموزش می‌دهد

در حالی عربستان به عملیات هوایی خود در یمن ادامه می‌دهد که این کشور تصمیم گرفته به منظور خارج شدن از بن بست کنونی در درگیری‌های یمن، آموزش صدها فرد قبیله‌ای یمنی را برای مبارزه با حوثی‌ها آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، یک منبع نظامی مستقر در دوحه گفت: شما نمی‌توانید از طریق حملات هوایی در جنگ علیه حوثی‌ها پیروز شوید. شما باید نیروی زمینی در یمن داشته باشید و حالا برنامه‌ای برای آموزش نیروهای قبیله‌ای در مناطق مرزی وجود دارد.

به گفته یکی دیگر از منابع رسمی یمنی حدود 300 نیرو در حال حاضر پس از گذراندن آموزش‌های نظامی در عربستان سعودی به یمن بازگشته‌اند. ادعا شده که آنها برای مبارزه با حوثی‌ها به منطقه صرواح در مرکز استان مأرب اعزام شده‌اند.

به گفته این منبع این یگان تازه آموزش دیده قصد دارد تا حوثی‌ها را به عقب براند.

سخنگوی ائتلاف عربستان سعودی این گزارش‌ها را نه تایید و نه تکذیب کرد.

سرتیپ احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف عربستان سعودی گفت: ما همیشه تایید کرده‌ایم که به نیروهای مقاومت، گروه‌های مردمی و ارتش وفادار به دولت یمن کمک می‌کنیم اما نمی‌توانیم جزئیات مربوط به چگونگی این کمک‌ها و یا مکان و میزان آن را اعلام کنیم.

گزارش شده آموزشی که افراد قبیله‌ای یمنی در عربستان سعودی دریافت کرده‌اند شامل کار با تسلیحات سبک و توصیه‌های تاکتیکی است.

به گفته یکی از منابع رویترز، عربستان سعودی قصد دارد استقرار چنین واحدهایی را برای مبارزه با حوثی‌ها افزایش دهد.

گزارش شده ریاض در حال گردهم آوردن تمامی رهبران وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری سرنگون شده یمن است که به عربستان سعودی فرار کرده است. این اقدام ریاض با هدف متحد کردن نیروهای قبیله‌ای علیه حوثی‌ها صورت می‌گیرد.

یکی از منابع یمنی در ریاض گفت: عربستان سعودی می‌خواهد رهبران قبیله‌ای را در این نشست متحد کند اما احساس می‌کند که امکان تحقق این مساله اندک باشد.

حوثی‌ها در استان عدن در حال درگیری با نیروهای هوایی تحت رهبری عربستان سعودی هستند. در شهر تعز نیز حوثی‌ها با شبه نظامیان افراط‌گرا می‌جنگند.

این درگیری‌ها در استان‌های مأرب و شبوه نیز ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N807282

وبگردی