آفتاب
طلا در گفت‌وگو با ایسنا:

استقبال جوانان از اعتکاف نشان‌دهنده نزدیکی آن‌ها به اسلام و انقلاب است

استقبال جوانان از اعتکاف نشان‌دهنده نزدیکی آن‌ها به اسلام و انقلاب است

یک عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس تاکید کرد که میزان استقبال جوانان از اعتکاف نشان می‌دهد که حربه‌های دشمن برای دوری نسل سوم و چهارم انقلاب از نظام و اسلام موثر و کارگشا نبوده است.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مهم‌ترین تبلیغ اعتکاف طعم شیرین اعتکاف کنندگان است که سینه به سینه به افراد دیگر منتقل می‌شود، گفت: اعتکاف نیازی به تبلیغ ندارد.

این عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: حال خوش معنوی که در اعتکاف ایجاد می‌شود به شدت انسان را متاثر از خودش می‌کند به طوری که هر معتکفی خود یک مبلغ قوی برای سایرین خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از بعد دیگری حدود 10، 12 سال گذشته اعتکاف در جامعه رواج نداشت و به تعبیر رهبری در گذشته فقط عده‌ای چندصد نفر در مسجد اعظم قم اعتکاف می‌کردند اما امروز این تعداد به بالای یک میلیون نفر رسیده و حتی خیلی‌ها امکان حضور در این مراسم را پیدا نمی‌کنند.

این عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: این میزان استقبال از اعتکاف‌کنندگان پاسخی برای کسانی است که احساس می‌کنند بسیاری از حربه‌های دشمن برای انحراف جوانان موفق بوده و نسل سوم و چهارم انقلاب دور از نظام، اسلام و انقلاب شده‌اند. حضور یک میلیون جوان که سه روز از زندگی‌شان را کنار می‌گذارند و با خالق خود خلوت می‌کنند نشان می‌دهد که نسل جدید با اسلام و انقلاب انس دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتکاف ارتباط با خالق در فضای معنوی است، گفت: اعتکاف دعوتی است که خداوند برای صحبت عاشقانه با بندگانش می‌کند و به قلب‌های پاک آنها لبیک می‌گوید، البته برخی به دلیل نوع شغل و شرایط کاری‌شان امکان حضور در اعتکاف را ندارند، ولی انتظار دعا از معتکفین را دارند.

انتهای پیام

کد N807219

وبگردی