آفتاب

پورمحمدی: فرهنگ و تمدن کشور ما با تخلف و جرم سازگاری ندارد

پورمحمدی: فرهنگ و تمدن کشور ما با تخلف و جرم سازگاری ندارد

وزیر دادگستری با بیان اینکه شاکله فرهنگ و تمدن کشور ما با تخلف و جرم سازگاری ندارد، گفت: باید به امر پیشگیری از وقوع جرم که از سیاست های اصلی قوه قضائیه و در امتداد بهداشت قضایی در گذشته است، توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی با تاکید بر اینکه تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضایی در راستای ایجاد امنیت، ثبات و آرامش اجتماعی، سیاست و رسالت اصلی دادگستری و مجموعه های وابسته است، افزود: در این مسیر با وجود احکام عادلانه و تامین امنیت و اجرای قانون برای احقاق حقوق مردم شاهدیم که برخی اوقات خروجی کار از احساس عدالت و رضایت‌مندی مردم فاصله دارد.

وی با بیان اینکه اجرای حق و عدالت امری پیچیده و سخت است و نیازمند مراقبت شدید، دقت و تامل ویژه‌ای است خاطرنشان کرد: متاسفانه حجم زیاد پرونده‌ها در دستگاه قضایی مجال اجرای سیاست‌های بازدارنده از شکل‌گیری جرائم را از ما گرفته است.

پورمحمدی با اشاره به افزایش جمعیت کیفری در زندان‌ها تاکید کرد: هر چند زندان‌های ما از جمله بهترین زندان ها در دنیاست که کارهای اصلاحی و تربیتی و به‌خصوص اقدامات فرهنگی مناسبی را انجام می‌دهد، اما تراکم مددجویان در زندان‌ها باعث می‌شود تا خروجی کار مطلوب نباشد.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود در شورای قضایی استان با بیان اینکه شاکله فرهنگ و تمدن کشور ما با تخلف و جرم سازگاری ندارد، گفت: باید به امر پیشگیری از وقوع جرم که از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه و در امتداد بهداشت قضایی در گذشته است توجه ویژه داشته باشیم تا فرصت تدبیر و برنامه ریزی در راستای کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضایی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی پرونده‌ها به‌صورت سریع و متقن در دستگاه قضایی انجام می‌شود افزود: توجه به شوراهای حل اختلاف و ایجاد فرهنگ تفاهم و سازش موجب کاهش جرائم و حجم پرونده‌ها در دستگاه قضایی شده و در نتیجه زمینه را برای رسیدگی قوه قضائیه به پرونده‌های مهم فراهم می‌کند.

پورمحمدی همچنین ایجاد بستر کاهش جرم و ایجاد فضای عادلانه و آرام برای قضات را مهم و از وظایف همه سازمان‌ها در راستای عمل به وظایف پیشگیرانه ارزیابی کرد و افزود: ما در دولت تلاش کرده‌ایم تا با عمل به قانون از ایجاد جرم و تخلف جلوگیری کنیم و بستر جرم و تخلف را از بین ببریم؛ چرا که این امر خود کمک بزرگی در راستای ایجاد یک دولت سالم و پاک و همچنین رضایتمندی مردم خواهد بود و راندمان و تاثیر گذاری کار و خدمت نیز در همه دستگاه‌ها افزوده خواهد شد که البته این امر فرایندی طولانی و پرکار را طلب می‌کند.

در این نشست که با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس و روسای سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه برگزار شد مسائل، مشکلات و کمبودهای مجموعه قضایی استان مطرح شد.

انتهای پیام

کد N806937

وبگردی