آفتاب

معلم آمریکایی پس از انتقاد از اوباما اخراج شد

معلم آمریکایی پس از انتقاد از اوباما اخراج شد

یکی از معلمان مقطع راهنمایی در شهر جورجیا واقع در ایالت آتلانتا آمریکا که در مقابل دانش‌آموزان از رئیس‌جمهوری این کشور و طرفدارانش انتقاد کرده بود از این مدرسه اخراج شده و بازنشسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاک لدبتر، مدیرکل مدارس شهر جورجیا اعلام کرد، نانسی پری دیگر در «مدرسه راهنمایی دوبلین» به دانش‌آموزان تدریس نخواهد کرد و در پایان سال جاری میلادی بازنشسته خواهد شد.

وی افزود: نانسی پری پیش از آنکه والدین یکی از دانش‌آموزان در مارس سال‌جاری میلادی او را متهم کرد که در کلاس درسش گفته باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مسلمان است و مسیحیان نباید از او حمایت کنند، تصمیم گرفته بود تا بازنشسته شود.

لدبتر در نشست کادر پرسنل مدرسه گفت: از طرف این مدرسه می‌خواهم از این دانش‌آموز و والدینش عذرخواهی کنم. در اینجا معلمانی که قصد دارند باورهای سیاسی یا مذهبی را در دانش‌آموزان برانگیزند، جایی ندارند.

جیمی اسکات، پدر دانش‌آموزی که ابتدا از پری شکایت کرده بود در این نشست گفت، خانواده‌اش به سخره گرفته شده و ناسزاهای نژادپرستانه شنیده‌اند.

اسکات سیاهپوست و پری سفیدپوست است.

لدبتر همچنین به خاطر رفتار بیل پری، همسر نانسی پری که یکی از اعضای کادر پرسنل مدرسه است و در نشست خصوصی اولیا- مربیان پس از شکایت این والدین حضور داشت، عذرخواهی کرد.

وی افزود، قوانین مدرسه ملزم می‌کند که اگر یکی از پرسنل مدرسه خواستار دیدار اولیا- مربیان شد به مدیرکل اطلاع داده شود.

انتهای پیام

کد N806825

وبگردی