آفتاب

فومنی:شورای هماهنگی جبهه اصلاحات محور فعالیت اصلاح‌طلبان شود

فومنی:شورای هماهنگی جبهه اصلاحات محور فعالیت اصلاح‌طلبان شود

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: ما یکصدایی را در دولت نمی‌بینیم و شاهدیم که وزرای دولت در یک مساله مواضع مختلفی دارند. اخیرا رییس‌جمهور هم مواضع تندی گرفته که مناسب نیست. صحبت درباره عراق یا مفاسد اقتصادی نیز فضا را ملتهب می‌کند. مساله پول‌های کثیف هم مهم است و باید همه مسئولان به این مساله توجه کنند تا این پول‌ها در عرصه سیاسی کشور وارد نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدزارع فومنی در نشست خبری خود با بیان اینکه شاید سال 94 برای نظام سال پردردسر سازی باشد، گفت: گروه‌هایی که در گذشته انتخابات را تحریم‌ می‌کردند یا از نظام خارج شده بودند، وارد میدان شده‌اند و به نظام برگشته‌اند. این اتفاق به نظر خوب است که همه همدل و همزبان شوند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره فعالیت‌ حزب خود نیز گفت: ما دفاتر خود را در 24 استان افتتاح کرده‌ایم. همچنین مجوز یک هفته‌نامه را گرفته‌ایم و دنبال این هستیم که این هفته‌نامه را به روزنامه تبدیل کنیم. سازماندهی تشکیلاتی ما ادامه دارد. ما در حزب خود نخبگان جامعه را از اقشار مختلف جذب کرده‌ایم و دنبال این هستیم که در سراسر کشور دفاتر خود را افتتاح کنیم.

فومنی در ادامه تاکید کرد: ما به دنبال وحدت اصلاح‌طلبان هستیم و نامه‌ای هم به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نوشته‌ایم تا عضو این شورا شویم، اما تاکنون این شورا جوابی به ما نداده است. متاسفانه اکنون شورای مشورتی خاتمی با فعالیت خود نقش احزاب را کم‌رنگ کرده است. در مقطع فعلی این شورا نباید برای انتخابات تصمیم‌گیری کند و فعالیت‌های انتخاباتی باید با محوریت شورای هماهنگی انجام شود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در ادامه با بیان اینکه اگر اصلاح‌طلبان اتحاد نداشته باشند شکست می‌خورند، اظهار کرد: اکنون در جریان اصلاحات فقط چند چهره تصمیم‌گیری می‌کنند. ما به دنبال ائتلاف با همه جریان‌های اصلاحات هستیم، اما به شرطی که آنها ما را بازی دهند و اینگونه نباشد که چند نفر برای کل جریان اصلاحات تصمیم بگیرند. اگر شورای هماهنگی جواب نامه ما را ندهد ما در سراسر کشور برای انتخابات نامزد معرفی می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: حزب مردمی اصلاحات برای انتخابات خبرگان هم فعالیت می‌کند. به نظر من باید همه جریان‌ها از راهنمایی‌های آیت‌الله هاشمی استفاده کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نباید به دنبال اصولگرایانی مثل ناطق نوری باشند، افزود: اصلاح‌طلبان نیروهای قوی دارند. من معتقدم عارف می‌تواند ریاست مجلس را بر عهده بگیرد. اصلاح‌طلبان نیازی به ائتلاف با اصولگرایان ندارند. باید فضا را به سمتی برد که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تندرو در مجلس بعدی جایی نداشته باشند. ما دنبال ائتلاف با اصولگرایان نیستیم اما با آنها می‌توانیم همکاری کنیم. ما هم‌اکنون در اطلاعیه‌ای خواسته‌ایم کسانی که قصد نامزدی در انتخابات دارند به ما اعلام کنند تا ما شرایط آنها را بررسی کنیم.

وی درباره انتقاداتی که اصلاح‌طلبان به وی وارد می‌کنند، گفت: کسانی به من انتقاد می‌کنند که سابقه‌ای در جریان اصلاحات ندارند در حالیکه من از سال‌ها قبل در جریان اصلاحات فعال بودم. عده‌ای به من می‌گویند چرا از نظام و انقلاب دفاع می‌کنید؟ من اصلاح‌طلبی هستم که قانون اساسی و نظام را قبول داشته و در آن چارچوب فعالیت می‌کنم. من هشدار می‌دهم تا دوره انتخابات اغتشاش جدیدی در راه است و کسانی که دنبال منافع شخصی خود هستند جنجال می‌آفریندند. هم‌اکنون نیز رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی در حال زیر سوال بردن انتخابات ما هستند. من نگران آینده هستم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد دولت نیز گفت: ما یکصدایی را در دولت نمی‌بینیم و شاهدیم که وزرای دولت در یک مساله مواضع مختلفی دارند. اخیرا رییس‌جمهور هم مواضع تندی گرفته که مناسب نیست. صحبت درباره عراق یا مفاسد اقتصادی نیز فضا را ملتهب می‌کند. مساله پول‌های کثیف هم مهم است و باید همه مسئولان به این مساله توجه کنند تا این پول‌ها در عرصه سیاسی کشور وارد نشود.

این فعال سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور باید چند تن از وزرای خود را تغییر داده و جوان‌ها را به میدان آورد و از بزرگان در اتاق فکر استفاده کند. سهم مشارکت زنان نیز در دولت بسیار اندک است.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره طرح استانی شدن انتخابات نیز گفت: این طرح به دموکراسی ضربه می‌زند زیرا در این طرح همگان نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند. این طرح همچنین می‌تواند معضل امنیتی ایجاد کند. یکی دیگر از انتقادات به این طرح این است که جایگاه احزاب در این طرح در نظر گرفته نشده است.

وی درباره طرح تایید صلاحیت نمایندگان که در مجلس به تصویب رسید نیز یادآور شد : با تصویب این طرح به تخلفات برخی نمایندگان رسیدگی نمی‌شود. این طرح یک تبعیض بزرگ و بسیار خطرناک است.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات همچنین با انتقاد از برخی رسانه‌ها، گفت: این رسانه‌ها مردم را فراموش کرده و فقط دنبال مسائل هسته‌ای هستند و به سایر مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه توجه نمی‌کنند.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: ما از تیم مذاکره کننده حمایت کرده اما آنها هم باید به منافع ملی توجه کنند. ما نگران حیله‌گری دشمنان هستیم و باید توجه کنیم که مساله هسته‌ای تنها مشکل ما نیست و به سایر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه هم باید توجه کرد. احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات 50 درصد است زیرا اروپا و آمریکا حاضر به دادن امتیاز به ما نیستند و بحث‌های نظامی یا حقوق بشری را نیز مطرح کردند. باید منویات رهبری در مذاکرات در نظر گرفته شده و تحریم‌ها یکجا برداشته شود.

انتهای پیام

کد N806497

وبگردی