آفتاب
سلیمی:

مصوبه مجلس درباره استثناء کردن نمایندگان از نظارت، مغایر قانون اساسی است

مصوبه مجلس درباره استثناء کردن نمایندگان از نظارت، مغایر قانون اساسی است

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس مبنی بر تداوم صلاحیت نمایندگان هر دوره مجلس برای انتخابات دوره بعد آن را مغایر قانون اساسی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلیمی در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس،‌ اظهار کرد: متأسفانه دیروز هرچه اصرار کردیم اجازه بیان اخطار ما داده نشد. در حالی که بر اساس اصول متعدد قانون اساسی مصوبه دیروز مجلس درباره استثناء نمایندگان از نظارت مغایر قانون اساسی است و شاید اگر اجازه بیان اخطار داده می‌شد این بند مصوب نمی‌شد.

وی افزود: این مصوبه شائبه تبلیغ و سوءاستفاده از پست و مقام و بی‌عدالتی در عرصه رقابت را به همراه دارد.

این نماینده مجلس در تذکری به رئیس جمهور رکود و بیکاری را دو معضل اساسی کشور عنوان کرد و خواستار تمهید دولت برای حل این مشکلات شد.

سلیمی همچنین خطاب به وزرای ارتباطات، ‌اطلاعات،‌ کشور و دادگستری گفت: برخی از فضای مجازی سوءاستفاده می‌کنند و با رواج تهمت، دروغ و بی‌اخلاقی فضای اخلاقی جامعه را دچار فروپاشی کرده‌اند. چرا این مسأله کنترل نمی‌شود و چرا از اخلاق جامعه صیانت نمی‌شود.

وی در پایان با بیان این‌که مسکن مهر برای کمک به اقشار ضعیف تدبیر شده بود، اضافه کرد: با افزایش سود بانکی متقاضیان مسکن مهر در مضیقه قرار گرفته‌اند و لازم است وزارت راه، فکر عاجلی برای کمک به این قشر مستضعف کند.

انتهای پیام

کد N806461

وبگردی