آفتاب
رئیس کل محاکم تهران مطرح کرد

تقویت باورهای دینی راهکاری عملی در پیشگیری از وقوع طلاق

تقویت باورهای دینی راهکاری عملی در پیشگیری از وقوع طلاق

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: آموزش صحیح قبل از ازواج و تقویت باورهای دینی به عنوان راهکار عملی پیشگیرانه در خصوص وقوع طلاق باید در جامعه نهادینه شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: آموزش صحیح قبل از ازواج و تقویت باورهای دینی به عنوان راهکار عملی پیشگیرانه در خصوص وقوع طلاق باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس پوریانی که برای بازدید از مجتمع قضایی خانواده یک تهران در جمع قضات و کارندان اداری این مجتمع سخن می‌گفت، افزود‌: طلاق آفتی است که بنیان خانواده را هدف قرار داده و نیاز است اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های متولی و اجرایی اقدام گیرد.

وی آموزش را مبنای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش زوج‌های جوان تقویت روابط عاطفی بین زوجین، تقویت شبکه‌های خویشاوندی و تحقق سبک زندگی اسلامی از راهکارهای مقابله با طلاق است.

رئیس کل محاکم تهران وظایف مراکز دینی و مبلغان و روحانیون و جامعه دانشگاهی را در این زمینه بسیار سنگین توصیف کرد و با اشاره به حجم گسترده پرونده‌های خانواده در دستگاه قضایی خواستار توجه جدی مسئولین به حل این معضل اجتماعی شد.

پوریانی با اشاره به اهمیت موضوع خانواده آن را هدیه الهی دانست که هر چه بنیان مستحکم‌تری داشته باشد جامعه با توسعه بیشتری رو برو خواهد شد.

وی بر توجه مسئولین به وضعیت اقتصادی و معیشتی جوانان و کاهش فشارهای اقتصادی بر خانواده‌ها تاکید کرد.

وی همچنین توصیه‌ای هم به زوج‌های جوان کرد و خواستار الگو گیری از تعالیم اسلامی و صبر و گذشت به عنوان یکی از فضیلت‌های اخلاقی و ضروری در زندگی زناشویی شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حدیثی گرانبها از پیامبر اکرم (ص) خوش اخلاقی، ترس از خداوند و رها کردن جر و بحث و مجادله را نشانه افرادی دانست که می‌توانند از هر دری وارد بهشت شوند و خواستار رعایت این اصول اخلاقی از طرف همکاران در کار و خدمت رسانی به مردم در دادگستری‌ها و تحمل سختی‌ها شد.

وی اضافه کرد: کمبود کادر قضایی و اداری در دادگستری تهران از مشکلات جدی پیش رو در راه خدمات رسانی شایسته به مردم است که موجب شده به دلیل کمبود نیروی انسانی، فشار مضاعفی متوجه همکاران ما در شعب مختلف شود که ان شاء الله با تدابیر اندیشیده شده در آینده و جذب قضات جدید و تزریق به دادگاه‌ها شاهد کاهش سختی‌ها و همچنین رضایتمندی بیشتر مردم باشیم.

پوریانی در پایان با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضایی در سال جاری با بسیج نیروها و تقویت روحیه همدلی و هم زبانی بتواند در مسیر خدمت رسانی شایسته قد‌م‌های خوبی را بردارد.

در جریان این بازدید یک روزه که به منظور بازرسی و بررسی مشکلات قضایی خانواده یک صورت گرفت رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونین خود با تعدادی از متقاضیان ملاقات و دستورات و ارشادات قضایی را صادر کرد.

انتهای پیام

کد N806416

وبگردی