آفتاب

کلینتون با اشاره به حوادث بالتیمور: سیستم قضایی باید اصلاح شود

کلینتون با اشاره به حوادث بالتیمور: سیستم قضایی باید اصلاح شود

وزیر امور خارجه سابق و نامزد پست ریاست جمهوری 2016 آمریکا در جریان جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی‌اش در نیویورک، تظاهرات و آشوب‌ها در بالتیمور را دلخراش و سوزناک خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری The Hill، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در این کمپین گفت: بالتیمور در حال سوختن است. مرگ تراژیک یک جوان سیاهپوست دیگر، زخمی شدن افسران پلیس، به آتش کشیده شدن منازل مردم و تخریب و غارت مغازه‌ها را در بالتیمور شاهد هستیم. ما باید نظم و امنیت را در این شهر برقرار کنیم. اما ابتدا باید آنچه را که ضرورت ایجاد اصلاحات در سیستم‌های دولتی و کشورداری است، انجام دهیم.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا ادامه داد: کشور باید در سیستم عدالت قضایی و جنایی خوداصلاح ایجاد کند و به حبس گسترده پایان دهد. من درباره این مساله قرار است روز چهارشنبه در دانشگاه کلمبیا، نیویورک به سخنرانی بپردازم.

از روز دوشنبه و همزمان با مراسم تدفین "فردی گری" 25 ساله سیاهپوست که در جریان بازداشت پلیس و به خاطر آسیب شدید به ستون فقراتش درگذشت، در بالتیمور درگیری و آشوب همچنان ادامه دارد.

در جریان این درگیری‌ها تاکنون 20 پلیس زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N806385

وبگردی