آفتاب

روحانی /1/:منطق دولت با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است

روحانی /1/:منطق دولت با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است

رئیس جمهور منطق دولت تدبیر و امید با همه جهانیان را منطق با دوستان مروت و با دشمنان مدارا توصیف کرد .

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جریان شانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید، در جوار بارگاه مطهر احمدبن موسی (ع)، شاهچراغ در جمع مردم شیراز با تأکید بر این‌که شیراز شهر عاشقان خاندان رسالت است، اظهار کرد: شیراز شهر فرهنگ و ادب و شهر سعدی و حافظ است و استان فارس نیز استان تمدن باستان ایران است.

وی با اشاره به وجود آثار باستانی متعدد در استان فارس، خاطرنشان کرد: آثاری که مایه فخر ملت ایران است و همچنین آثار تمدنی و معماری فرزندان این مرز و بوم در قرن‌های پیش امروز در تخت جمشید و پاسارگاد برای مردم به یادگار مانده است.

رئیس جمهور با بیان این‌که بزرگان استان فارس را پایتخت همه عاشقان زبان فارسی قرار داده‌اند، گفت: از شبه جزیره هند تا آسیاسی صغیر و نیز از سواحل خلیج فارس تا دشت‌های آسیای میانه و همه عاشقان زبان قند فارسی، شیراز و فارس را پایتخت فرهنگ خود می‌دانند.

رئیس جمهور با بیان این‌که در این سرزمین شهریاران سخن یعنی سعدی و حافظ در قرون میانی رنسانس بزرگ فکری و معنوی را به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: سعدی و حافظ نه تنها پاسداران زبان پارسی و ادب و فرهنگ بودند، بلکه دین، زندگی و راه سیاست داخلی و خارجی را به ما آموختند و حافظ شیرین سخن که گفت "آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا" ، خط سیاست داخلی و خارجی ما را ترسیم کرد.

وی با تأکید بر این‌که با دوستان مروت خطی در داخل این سرزمین است و به معنای همدلی و همزبانی است،‌ گفت: امسال سال وحدت، برادری و دوستی و محبت است و سال انسجام ملی به ویژه در شیراز و فارس است.

روحانی همچنین اظهار کرد: اعتدال بهار در بهار شیراز بهتر مأنوس است و اعتدال خلق و خوی ایرانیان نیز در شیراز بهتر هویداست.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر این‌که شیراز سرزمین محبت و مهمان نوازی است،‌ به حادثه اخیر شیراز و حمله عده‌ای به یکی از نمایندگان مجلس اشاره و اظهار کرد: اگر 2 نفر، 5 نفر یا 10 نفر کاری برخلاف ادب در گوشه‌ای از خیابان‌های شیراز انجام دادند آنها شیرازی نبودند.

وی با تأکید بر اینکه شیراز شهر صفا و برادری و احترام به بزرگان و شهیدان است، گفت: شیراز، معلم بزرگ استاد علامه مطهری را دوست دارد.

روحانی تصریح کرد: منطق دولت تدبیر و امید با همه جهانیان با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است.

ادامه دارد

کد N806349

وبگردی